Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av para
#923827
Tveksamt om du har nån rätt att avboka bilen. Det är väl bara fälgar/däck som är fel och det löser dom ju lätt.
Reporna poleras bort eller i värsta fall omlackning. Händer nog ofta fast man inte vet om det.

Vad stod det förresten på ditt kontrakt om färgen på innertaket? Stod det svart innertak på ditt kontrakt men ljust på beställningen säljaren hade? Låter lite konstigt...
av Rudolfs
#923864
poseidon skrev:Ok, det är alltså fel däck och fälgar samt ev kvarstående repor på taket.

Däcken kan fixas. Man kan göra fel.

Olyckor, dvs repor händer. Borde gå att fixa.

Varför dömer ni ut handlaren för detta?
För att säljaren har inte gjort en koll av bilen att den överenstämmer med beställningen innan man ringt kunden. Väldigt oseriöst. Som säljer skall man alltid se till att man har sin egen rygg fri. Det hade inte denna säljare. Man skall ha upptäckt allt detta tidigare, Speciellt ett repigt tak.

Hjulen är minsta problemet, Dock en obekvämlighet för kunden.

Jag är själv säljare och vet hur man skall bete sig.

Är det så att bilen har ett ljust tak och han har beställt mörkt innertak, Samt har papper på detta. Då har han inte fått den bil han beställt. Alltså ett kontrakt brott från Handlarens sida. Kunden behöver inte ta ut bilen.
av D1000
#923865
Tack för era kommentarer. Jag kan hålla med om att tittar man enskilt på varje miss som dom har gjort så är det inte så farligt och det går att lösa men det är helhetsbilden som är viktig nu och jag har ännu inte kolla igenom hela bilen och det finns en risk att det kan finnas flera fel. Hur många misstag ska jag som kund acceptera innan det får vara nog?

I detta läge så är jag glad att det är ett leasingbolag inblandat för dom köper säkert massor av bilar av denna handlaren varje år så förhoppningsvis så kommer det att hjälpa mig.
av D1000
#924027
Innertaket är det inget fel vad jag såg.
Jag har väntat sedan igår kl14:00 på att ansvarig ska ringa mig men inget samtal ännu.
Det som situationen ännu mera tråkig är att deras säljare är så dryga och jag minns den kvinnliga säljare som jag fick kontakt med först efter 30minuters väntan i deras bilhall, hon sa snabbt att hon inte kunde hjälpa mig för hon säljer inte Volvo och hon försökte snabbt bli av med mig utan ens försöka hjälpa mig till rätt person, till och med min fru vart upprörd över säljarens agerande.
Visst dom har inte levererat fel motor men är väl nu uppe i 4-5st misstag och ett 3-4st situationer där dom visat ett väldigt dåligt bemötanden mot mig som kund.

Jag kanske övereagerar, så jag är lite nyfiiken på att höra hur ni skulle ha gjort i min situation, skulle ni kräva kompensation eller bara låta det vara?
Användarvisningsbild
av sony
#924061
D1000 skrev:Innertaket är det inget fel vad jag såg.
Jag har väntat sedan igår kl14:00 på att ansvarig ska ringa mig men inget samtal ännu.
Det som situationen ännu mera tråkig är att deras säljare är så dryga och jag minns den kvinnliga säljare som jag fick kontakt med först efter 30minuters väntan i deras bilhall, hon sa snabbt att hon inte kunde hjälpa mig för hon säljer inte Volvo och hon försökte snabbt bli av med mig utan ens försöka hjälpa mig till rätt person, till och med min fru vart upprörd över säljarens agerande.
Visst dom har inte levererat fel motor men är väl nu uppe i 4-5st misstag och ett 3-4st situationer där dom visat ett väldigt dåligt bemötanden mot mig som kund.

Jag kanske övereagerar, så jag är lite nyfiiken på att höra hur ni skulle ha gjort i min situation, skulle ni kräva kompensation eller bara låta det vara?

Tänk så här. Det är inget fel på Volvo som märke utan på säljaren. Jag säger det här föra att jag vet att man kan vara påverkad negativt av nåt sånt. Jag var med om en liknande situation fast då gällde det BMW och deras säljare. Det slutade att jag gick från att vara en riktig BMW entusiast till att inte bry mg alls om samma märke längre. Skulle aldrig mer köpa en BMW i hela mitt liv. För mig är det viktigt hur man blir bemött som kund och allt annat kring detta. Jag vet att det inte var nåt fel på bilmärke men det var starkare än jag. Stå på dg och kräv set du har specat från början eller fråga om reducerat pris.
av Droopy
#924090
para skrev:Tveksamt om du har nån rätt att avboka bilen. Det är väl bara fälgar/däck som är fel och det löser dom ju lätt.
Reporna poleras bort eller i värsta fall omlackning. Händer nog ofta fast man inte vet om det.

Vad stod det förresten på ditt kontrakt om färgen på innertaket? Stod det svart innertak på ditt kontrakt men ljust på beställningen säljaren hade? Låter lite konstigt...

Han har all rätt att avboka bilen, dok så har säljaren rätt att ta ut en avgift för det jobb han lagt ner.
Användarvisningsbild
av sony
#924100
Droopy skrev:
para skrev:Tveksamt om du har nån rätt att avboka bilen. Det är väl bara fälgar/däck som är fel och det löser dom ju lätt.
Reporna poleras bort eller i värsta fall omlackning. Händer nog ofta fast man inte vet om det.

Vad stod det förresten på ditt kontrakt om färgen på innertaket? Stod det svart innertak på ditt kontrakt men ljust på beställningen säljaren hade? Låter lite konstigt...

Han har all rätt att avboka bilen, dok så har säljaren rätt att ta ut en avgift för det jobb han lagt ner.
Vilket jobb?! Han gjorde inte sitt jobb annars skulle inte trådskaparen gå igenom det här.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
#924186
bilen ej levererad??? då är det säljarens skyldighet åtgärda allt till korrekt beställning alt göra en ny beställning med korrekt utrustning till ett reducerat pris!
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]