Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
TureMagnusson skrev:
Robbi skrev:Har du frivilligt valt plingplongpaketet?
Japp, jag kör så illa så jag behöver all hjälp jag kan få, både före och efter jul. :wink:
Oj, då kommer du säkert köra ännu sämre när du börjar lita på plinget. För min del körde jag sämre med plinget, blev stressad när jag skulle köra om och det började plinga och lysa som värsta missilrampen. Men det går att stänga avBild
Användarvisningsbild
av Rillee
Plingar? Lyser gör det men tycker inte att det är störigt direkt.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Robbi skrev:Har du frivilligt valt plingplongpaketet? Nja, kanske passar sig med lite bjällerklang till Jul men stäng för jösse namn av det sedan och använd ljudanläggningen för annan musikBild
Jag tog också Discopaketet. Har dessutom parkopplat det med stereon i bilen. Plingar bäst runt 125 BPM.
av Enka
joel80 skrev:Ser trevligt ut.. :)
Du saknar kanske stänkskydd.. men det går enkelt att sätta på själv. (Skyddar sidorna från att bli blästrade och det blir lite mindre skitigt.)
Sen får du ladda upp och köpa lite leds för att byta ut skyltbelysning och innerbelysning.. ;)

Vad blir det för fälgar till vinterdäcken?
Var får man tag på billiga led till innerbelysningen? Är det svårt att byta själv?
Händighets nivå - satt ihop egen datorn och kan byta till däck själv :D
Användarvisningsbild
av Robbi
volvobrasse skrev:
Robbi skrev:Har du frivilligt valt plingplongpaketet? Nja, kanske passar sig med lite bjällerklang till Jul men stäng för jösse namn av det sedan och använd ljudanläggningen för annan musikBild
Jag tog också Discopaketet. Har dessutom parkopplat det med stereon i bilen. Plingar bäst runt 125 BPM.
Bild
Användarvisningsbild
av MartinS
CWAB lampan lyser om man kör för nära bilen framför, mot inställt avstånd. Det plingar om man passerar en linje utan att blinka. BLIS lampan lyser diskret om något är i dödavinkeln.

Jag ser verkligen inte problemet, det är absolut många bra säkerhetshöjande system. Men visst, har man för vana att slicka bilen framför i röven och inte använder blinkersen, då kanske det är störande.
av Petzzon
Kan bara hålla med MartinS jag kan heller inte se problemet. Grymt smidigt och dessutom en bra säkerhetsfunktion. Misstänker att dom som sågar detta mest i alla trådar inte hade råd att köpa detta fantastiska paket
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Petzzon skrev:Kan bara hålla med MartinS jag kan heller inte se problemet. Grymt smidigt och dessutom en bra säkerhetsfunktion. Misstänker att dom som sågar detta mest i alla trådar inte hade råd att köpa detta fantastiska paket BildBild
Alltså jag har beställt detta på min kommande bil. Jag är dock fortfarande osäker på om det kommer blir irriterande eller ej, det återstår att se. Utesluter inte att det blir ljud-pingis inne i bilen:) Vi får se!
Användarvisningsbild
av Rillee
Jag har inget ljud när kör över mittlinjen utan jag känner det bara i ratten. Är det någon inställning som jag har missat eller är min pling sönder?

Helt rätt!! Att bygga den har i detta fall i[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Så här ser aggregataxeln (Volvos namn p[…]

Pilot Assist

Finns det olika Pilot Assist? Jag har kört li[…]

Visa din semesterbil(d)

Vart ju inte bara öl, korv och sightseeing ut[…]