Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Xioz
Kollade fwd de säljs inte lika snabbt eller till dyrare pris, skiljer iallafall 30-40k.

Därför jag valde awd, ska man ha suv så är väll awd ett måste känns lite löjligt utan!

Sen tror jag att fwd är mera ekonomiskt i längden. Billigare skatt / förbrukning / service. Sen nya d4 med 8 stegs automaten lockade väldigt fint. Men valet blev iallafall awd!
av spuzz
Xioz skrev:Kollade fwd de säljs inte lika snabbt eller till dyrare pris, skiljer iallafall 30-40k.

Därför jag valde awd, ska man ha suv så är väll awd ett måste känns lite löjligt utan!

Sen tror jag att fwd är mera ekonomiskt i längden. Billigare skatt / förbrukning / service. Sen nya d4 med 8 stegs automaten lockade väldigt fint. Men valet blev iallafall awd!
Jag kör mest i Stockholm på snöfria vägar, annars hade AWD varit självklart! Den åttastegade lådan samt lägre fasta kostnader lockade mer precis som nämner
Användarvisningsbild
av sony
Jag letade också efter en xc60 12/13 årsmodell och till slut köpte jag en ny bil...
av ansjo
Fick ett affärsförslag på en XC60 T5 idag, byggpris på 472000 och mitt pris 435000, är det normal pris tro...?
Användarvisningsbild
av Xioz
ansjo skrev:Fick ett affärsförslag på en XC60 T5 idag, byggpris på 472000 och mitt pris 435000, är det normal pris tro...?
Beror väll på vad du lagt till, men rent utan några paket är det väldigt konstigt.

Kolla på volvocars.se och byggihop, där har du rikpris sen räkna med 5-10% rabatt på det priset.
av ansjo
Det var de flesta paketen med, och fick 7% på priset :)...
Fel efter byte VVT

Jadå, enda gången jag backar är j[…]

B230F går fett

Varför ska du sänka trycket?? Bräns[…]

Katalysator...

Har för mig att det finns någon lagnin[…]

Som rubriken lyder..någon som vet? V70 201[…]