Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Fattar inte varför folk ska hålla på att ta bort emblemen på bilen! Tycker det ser så mycket fulare ut utan. Men smaken är som baken :-)-) +1
Det är ofta på dom modellerna med bara ett avgasrör som det saknas märken. Kan det vara orsaken? :-)-) +1
Finns många "toppmodeller" utan emblem också - vad hittar jag ett "summum"!? (Ford har ju Ghiaemblem eller S80 executive...)
Jag tycker att emblemen är en del av helhetsdesignen, :-)-) +1
Tycker själv att de bara sitter i vägen när man tvättar och polerar/vaxar bilen. :-O)
Då finns en hel del mer saker att raka av innan du har en lättvättad bil!

Jag satte dit ett större D5 emblem på min V50 som har pygmétext till motorbeteckning, matchar inte "V50" på andra sidan.
Det lilla hamnade i grillen där ett R-designmärke borde suttit :(
Bild
Användarvisningsbild
av TommyP86
EbbevonVolvo skrev:
volvobrasse skrev:Fattar inte varför folk ska hålla på att ta bort emblemen på bilen! Tycker det ser så jävla mycket fulare ut utan. Men smaken är som baken :)
Var är "Gilla"-knappen? :lol:

Det är ofta på dom modellerna med bara ett avgasrör som det saknas märken. Kan det vara orsaken? Såg även på en sådan bil att V O L V O var borttaget på den svarta delen av bakluckan. Naket, något fattades i mina ögon. Men det är mycket som jag inte fattar, har jag märkt. :lol:
Brukade plocka modell och märkesemblem förr i tiden, jag vet vad jag har köpt så att säga...motorbeteckning brukade få sitta. Har alla kvar på v70in nu, och så lär det förbli, man vill inte bli misstagen för att köra runt och bränna olja :)
av Rudolfs
Min beställde jag utan modelbeteckning
Användarvisningsbild
av SvenB
Schmoyoho skrev:
volvobrasse skrev:Sedan misstänker jag att en del tar bort motorbeskrivningen pga man inte vill visa upp att man endast kör omkring med en "kärringmotor". Ungefär som att övriga befolkningen skulle bry sig om det, och typ utgå från att man kör omkring med en T6:a.
Jag bryr mig :oops: Jag har någon konstig böjelse för att maniskt spana motorbeteckningar på bilar, särskilt Volvos.
Då tycker du inte om att Volvo kommer med beteckningen "Classic" med jämna mellanrum. Där vet ju de flesta inte vad det sitter för motor i.
Användarvisningsbild
av sony
Jag valde att behålla alla beteckningar på min det enda som saknas är den där blåa :D det kommer upp på bilen lite senare
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det jag märkt i närområdet är att dom med Vea D4fwd plockar bort motoremblemen för då kan man ju tro att det är en snabbare d5/awd, d4 FWD är ju instegsvariangen om man vill ha avgasrör på båda sidor.
Användarvisningsbild
av Rillee
D4 vea är ju lika snabb som d5 om det nu har någon betydelse
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag upplever inte alls att d4 är lika snabb som d5 förutom på pappret. :)
Användarvisningsbild
av Rillee
Det är nog ljudet som lurar dig :D
Användarvisningsbild
av Micce1980
Man gör väl förändringar för att man själv ska vara nöjd, jag menar vad andra tycker är väl tämligen ointressant? Samma sak med att ta bort motorbeteckningen (emblemet), det tar man väl inte bort för att man köpt en mindre motor än man vill ge sken av? Jag kanske är ute och cyklar men så filurar jag.

Har själv en 1.8 motor men när det väl händer och det är absolut inte ofta drar jag ändå ifrån de flesta som jag vill dra ifrån då de fegar ändå ur och vågar mer efter en liten stund. Man kanske skulle ha "Vinnarskalle" istället för 1.8 :wink:
Belysning

Belysning i Kupen, belysning i bagaget eller belys[…]

Fel efter byte VVT

Jadå, enda gången jag backar är j[…]

B230F går fett

Varför ska du sänka trycket?? Bräns[…]

Katalysator...

Har för mig att det finns någon lagnin[…]