Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Den olackade plasten och den svampiga fjädringen kostar ju 10kkr mer än motsvarande V70, då förstår jag. Lyxigt...
Användarvisningsbild
av EjS
Jag har en xc70 och en xc60. Förutom motorn som har diskuterats är min åsikt:
- behov av plats och komfort: xc70
- vill gärna sitta högt och ett körmönster med mycket motorväg: xc60

Många detaljer skiljer men det är båda kompetente bilar. Om jag ska åka långt tar jag xc70. Annars spelar det ingen stor roll.
Användarvisningsbild
av Robbi
MartinS skrev:Den olackade plasten och den svampiga fjädringen kostar ju 10kkr mer än motsvarande V70, då förstår jag. Lyxigt...
Svampig? Jag har sportchassit, inte ett smack svampigt. Lyxen är lite högre markgång, bra med plats, otrolig komfort och jag bilar mycket i Europa. Det är den perfekta långbilen för det.
av ansjo
Provkörde idag en V60 T5 då det är motorn jag funderar över, och ihop med den 8-stegade växellådan var den kanon att köra. Visst skiljer det mycket från min XC70 awd, men xc60 finns inte med göra VEA-motorer och AWD...ännu.

Så nu har man lite beslutsångest... :roll:
av ansjo
Så var bilen beställd, det blev en XC60 T5 och tillbaka till framhjulsdrift igen. Jag skrev på pappren i fredags, bilen var färdig i slutet på januari men jag hämtar ut den i början på mars istället då vi är bortresta i februari.
Det var likadant på förra bilen, man har en enorm beslutsångest vilka paket, färg osv man ska välja...men det är ett trevligt I-landsproblem :lol: . Har två veckor på mig tills ordern låses.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
ansjo skrev:Så var bilen beställd, det blev en XC60 T5 och tillbaka till framhjulsdrift igen. Jag skrev på pappren i fredags, bilen var färdig i slutet på januari men jag hämtar ut den i början på mars istället då vi är bortresta i februari.
Det var likadant på förra bilen, man har en enorm beslutsångest vilka paket, färg osv man ska välja...men det är ett trevligt I-landsproblem :lol: . Har två veckor på mig tills ordern låses.
vilken spec? ;)
av ansjo
Jag vet inte om jag är färdig ännu, då Sensus premium sound, extra basen och Business edition pro kanske ska till...och ev. Stylingpaketet. Annars är där det mesta utom Premiumpaketet.
Det är lite lustigt, man försöker övertala sig själv hur mycket man behöver än det ena och än det andra för att rättfärdiga sig själv :roll: .
Användarvisningsbild
av volvobrasse
ansjo skrev:Så var bilen beställd, det blev en XC60 T5 och tillbaka till framhjulsdrift igen. Jag skrev på pappren i fredags, bilen var färdig i slutet på januari men jag hämtar ut den i början på mars istället då vi är bortresta i februari.
Tycker du gjorde ett klokt val som inte valde margarinpaketet på fyra hjul. Gräsligt uråldrig design och lika fyrkantig som en glasskyl. XC60 däremot tillhör det segment modeller som överhuvudtaget fick mig att till slut mot alla odds promenera in hos en Volvo ÅF till slut. Innan dess var Volvo helt ointressant.
av ansjo
Bara lite småfunderingar kvar så man inte missat något "livsnödvändigt" i specen....fälla bakre nackstöd med en knapp, är det något att lägga pengar på tex...?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Varför byta? XC60

Ska du ha den mer skålade stolen så &a[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986