- mån 17 nov 2014, 09:27
Enkelt. XC70 kostar mer än V70. Därav följer att det måste vara lyxmodellen. 

Moderator: Moderatorer
MartinS skrev:Den olackade plasten och den svampiga fjädringen kostar ju 10kkr mer än motsvarande V70, då förstår jag. Lyxigt...Svampig? Jag har sportchassit, inte ett smack svampigt. Lyxen är lite högre markgång, bra med plats, otrolig komfort och jag bilar mycket i Europa. Det är den perfekta långbilen för det.
ansjo skrev:Så var bilen beställd, det blev en XC60 T5 och tillbaka till framhjulsdrift igen. Jag skrev på pappren i fredags, bilen var färdig i slutet på januari men jag hämtar ut den i början på mars istället då vi är bortresta i februari.vilken spec? ;)
Det var likadant på förra bilen, man har en enorm beslutsångest vilka paket, färg osv man ska välja...men det är ett trevligt I-landsproblem :lol: . Har två veckor på mig tills ordern låses.
ansjo skrev:Så var bilen beställd, det blev en XC60 T5 och tillbaka till framhjulsdrift igen. Jag skrev på pappren i fredags, bilen var färdig i slutet på januari men jag hämtar ut den i början på mars istället då vi är bortresta i februari.Tycker du gjorde ett klokt val som inte valde margarinpaketet på fyra hjul. Gräsligt uråldrig design och lika fyrkantig som en glasskyl. XC60 däremot tillhör det segment modeller som överhuvudtaget fick mig att till slut mot alla odds promenera in hos en Volvo ÅF till slut. Innan dess var Volvo helt ointressant.
Det var likadant på förra bilen, man har en enorm beslutsångest vilka paket, färg osv man ska välja...men det är ett trevligt I-landsproblem :lol: . Har två veckor på mig tills ordern låses.