Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kite
Sen ligger det nog rätt mycket jobb bakom respektive funktion. Bara för att en kamera kostar 300 kr löst så är det rätt mycket som ska till innan det blir en bra funktion i bilen.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Alltså många av de andra funktionerna som kamera etc kan jag hålla med om. Men navigeringen, dvs mjukvaran för att visa kartor. 7000:-! Jag arbetar själv på ett företag där vi tillverkar appar, också kartrelaterade appar. Sensus har redan stöd för detta hårdvarumässigt. Det man laddar in är igentligen kartorna, mjukvaran. Det betalar man 7000:- för. Finns i en app för 5 kronor i princip, beroende på vilka kartor man använder. Men Volvo har gått nuts och sätter ribban högt.

Känns som gps-relaterade funktioner borde vara standard 2014. Inte direkt något väldigt high-tech nu för tiden. Ingår dessutom i dom flesta Japanska billigare bilar.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Vad det gäller värmaren så avgör själv vad du tycker. Finns många trådar om problem med att starta värmaren, som denna nedan. För mig kändes det som att spela på lotto när den skulle på. I övrigt var det bra tycker jag.

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&t=110826
av agb007
volvobrasse skrev:Alltså många av de andra funktionerna som kamera etc kan jag hålla med om. Men navigeringen, dvs mjukvaran för att visa kartor. 7000:-! Jag arbetar själv på ett företag där vi tillverkar appar, också kartrelaterade appar. Sensus har redan stöd för detta hårdvarumässigt. Det man laddar in är igentligen kartorna, mjukvaran. Det betalar man 7000:- för. Finns i en app för 5 kronor i princip, beroende på vilka kartor man använder. Men Volvo har gått nuts och sätter ribban högt.

Känns som gps-relaterade funktioner borde vara standard 2014. Inte direkt något väldigt high-tech nu för tiden. Ingår dessutom i dom flesta Japanska billigare bilar.
Jag håller inte riktigt med. Det är en massa integrerande med bilen i övrigt. Pip vid fartkameror, sänk volym vid samtal, visa nästa sväng i vanliga displayen osv.
Det är inte bara en karta.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
agb007 skrev:
volvobrasse skrev:Alltså många av de andra funktionerna som kamera etc kan jag hålla med om. Men navigeringen, dvs mjukvaran för att visa kartor. 7000:-! Jag arbetar själv på ett företag där vi tillverkar appar, också kartrelaterade appar. Sensus har redan stöd för detta hårdvarumässigt. Det man laddar in är igentligen kartorna, mjukvaran. Det betalar man 7000:- för. Finns i en app för 5 kronor i princip, beroende på vilka kartor man använder. Men Volvo har gått nuts och sätter ribban högt.

Jag håller inte riktigt med. Det är en massa integrerande med bilen i övrigt. Pip vid fartkameror, sänk volym vid samtal, visa nästa sväng i vanliga displayen osv.
Det är inte bara en karta.
Absolut, men lösningen finns som standard på betydligt billigare märken. Allt annat är dock kanon med Volvo! Jag har som sagt beställt en:)
Användarvisningsbild
av Selast
Jag har mest använt min VOC till att sätta på värmaren och tycker det funkar så där. Senast i helgen fick jag besked i telefonen om att min Volvo inte kunde kontaktas för att den inte använts på "länge"... Detta trots att jag kört 50 mil till stugan dagen innan. Efter att ha skickat startkommandot en gång till bestämde VOC sig för att bilen nog använts i alla fall och satte på värmaren. Ett tag i sommras hade jag problem med att körjournalen, och därmed miltal, bränslenivå etc, inte uppdaterades på en månad. Låsa och stänga rutor är också en praktisk funktion som jag använt några gånger, jag får varningsmeddelanden i telefonen om jag glömt låsa bilen vilket jag tycker är praktiskt. Men totalt sett tycker jag att VOC är för opålitligt för att få högsta betyg av mig tyvärr.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Selast skrev:Jag har mest använt min VOC till att sätta på värmaren och tycker det funkar så där. Senast i helgen fick jag besked i telefonen om att min Volvo inte kunde kontaktas för att den inte använts på "länge"... Detta trots att jag kört 50 mil till stugan dagen innan. Efter att ha skickat startkommandot en gång till bestämde VOC sig för att bilen nog använts i alla fall och satte på värmaren. Ett tag i sommras hade jag problem med att körjournalen, och därmed miltal, bränslenivå etc, inte uppdaterades på en månad. Låsa och stänga rutor är också en praktisk funktion som jag använt några gånger, jag får varningsmeddelanden i telefonen om jag glömt låsa bilen vilket jag tycker är praktiskt. Men totalt sett tycker jag att VOC är för opålitligt för att få högsta betyg av mig tyvärr.
Aj...det där lät ju inge bra alls. Nu blev jag riktigt besviken! Upplever ni andra samma problem?
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har använt VOC i 1 år och 10 månader.. Det har varit perioder där det strulat ett par gånger under några dagar, men över lag har det fungerat väldigt bra för mig. Vet att vissa andra här haft problem, och det verkar som att Volvo stundtals fått för många användare utan att hunnit öka på kapaciteten.

Nu var det dock rätt länge sen jag hade problem med VOC, och hoppas det fortsätter så.
Jag ser det inte som opålitligt, däremot skulle jag inte använda systemet till övervakning av kärnkraftsreaktorer.. om du förstår hur jag menar. :D

Leta i sprängskisserna på www.volvopart[…]

Katalysator...

Hej! På min 945 Turbo - 97 så har f&ou[…]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]