Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hållundan
HVTH skrev:Ser ut att vara svarta BOR-fälgar i reklamfilmen.. Men ser det inte ut som 18"? Det vore intressant.. dom e ju äckligt snygga, men alla vill ju inte köra 19"..
De här var ju gött goa i alla fall.

Bild
av HVTH
hållundan skrev:
HVTH skrev:Ser ut att vara svarta BOR-fälgar i reklamfilmen.. Men ser det inte ut som 18"? Det vore intressant.. dom e ju äckligt snygga, men alla vill ju inte köra 19"..
De här var ju gött goa i alla fall.

Bild
Ja, jag tycker hela bilen är ruggigt tuff, fälgarna också såklart!

Undra hur den blir prissatt, runt 290-310tkr kanske?
Användarvisningsbild
av P210
..och rykten säger att nästa generation kommer ha det här stuket då alla verkar gillar höjda XC modeller OCH stora fälgar med lågprofilsdäck...
Bild
av Schmoyoho
Utseende åsido, vilken är den tilltänkta målgruppen? Finns ju redan S-/V-/XC60, dvs tre storlekar av 60-modeller. Sportig och "go-anywhere"-känsla låter som en lite udda kombination. Känns som att man i slutändan får varken eller...?
Användarvisningsbild
av Kite
Nu har jag precis hämtat ut min V60 men till nästa bil kan jag klart tänka mig en V60CC. Var inne ett tag på V40CC men den var alldeles för liten men denna lär väl ha samma utrymmen som V60n.
av Sharkbait
En höjd V60 AWD som man kallar för V60 Cross Country?

Kommer den som FWD också?

:roll:

"Powertrains
The US and Canada will get the first V60 Cross Country cars, and they will launch with Volvo’s iconic five cylinder 250 hp petrol engine with All-Wheel Drive coupled to an automatic transmission delivering a highly competitive 23 mpg.

Drive-E power
Volvo’s new class-leading Drive-E four-cylinder diesel and petrol engines, which will be available in the V60 Cross Country globally in early 2015, will be the base for the Front-Wheel Drive variant, while the proven five-cylinder D4 powertrain will provide the power for the All-Wheel Drive variant.
"

V60 Cross Country är en styling kit till V60.
Användarvisningsbild
av V9097
Schmoyoho skrev:Utseende åsido, vilken är den tilltänkta målgruppen? Finns ju redan S-/V-/XC60, dvs tre storlekar av 60-modeller. Sportig och "go-anywhere"-känsla låter som en lite udda kombination. Känns som att man i slutändan får varken eller...?
Jag måste säga att jag lockas av den smidighet som V60 har jämfört med den V70 jag själv kör. Samtidigt som XC60 är för högbyggd för min smak. Däremot har jag inte gillat den låga markfrigången som V60 har, och även ljudkomforten är undermålig. Med den högre fjädringen tror jag det blir ändring på det.

Så målgruppen kanske är sådana som jag, dvs vi som vill ha komforten från V70 i ett mindre format :-)-) Lite modernare motoralternativ tillsammans med AWD bara tack!
av Linqid
Sharkbait skrev:V60 Cross Country är en styling kit till V60.
Säger du likadant om V40 CC, A4/A6 Allroad, diverse VW Alltrack, XC70, Subaru Outback m.fl? Jag ser inte problemet, eller så har jag gravt misstolkat ditt inlägg.
av Lövet
A6 allroad vill jag inte ha med i den samlingen då den har höj-sänkbar luftfjädring vilket är stor skillnad mot att bara smacka på lite plast och höja fjädringen 2cm. V40CC, A4 Allroad, VW Alltrack står i min skamvrå.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]