Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kite
leiwi skrev:Hej Kite

Styrpåverkan är en del i Körfältsassistans (LKA) och det lustiga är att menyn fanns innan jag uppdaterade det var därför jag undrade om det var så för alla som uppdaterat.
leiwi
Då är jag med, hade för mig hastighetsberoende servo hade någon liknande inställning i menyn.
Du har inte en fysisk knapp för LKA? Vad jag förstått så är det först när LKA knappen inte får plats (pga många andra tillvalda funktioner) som den flyttas upp i menyn istället. Jag har fysisk knapp på min bil och samma menyval i sensus som mange69s bilder ovan.
Användarvisningsbild
av mange69
Jag har Lane Assist, men den versionen som var på MY14 utan styrhjälp. Jag har ingen fysisk knapp.
Användarvisningsbild
av leiwi
tack mange69

Du har systemet LDW som är snarlikt LKA fast utan att det finns styrpåverkan ( bilen försöker svänga tillbaka när man överskider linjen)

Om det är någon annan med LKA som kan ta bilder på menyn" Fordonsinställningar "i sensusmenyn vore jag jättetacksam.
För att avgöra om man har LDW eller LKA så ser man detta genom att gå till

My Car
Förarstödsystem
Står det där
"Lane departue warning" så har man LDW

Står det "Körfältsassistans" så har man LKA

Tackar på förhand
leiwi
Användarvisningsbild
av Kite
Jag har LKA med knapp i min MY15 bil. Bilen är byggd ca v40-41, vet inte vilken version av sensus som ligger i men skulle tro den senaste.
IMG_20141022_164143~2.jpg
IMG_20141022_164143~2.jpg (230.65 KiB) Visad 495 gånger
Användarvisningsbild
av leiwi
Kite skrev:Jag har LKA med knapp i min MY15 bil. Bilen är byggd ca v40-41, vet inte vilken version av sensus som ligger i men skulle tro den senaste.
IMG_20141022_164143~2.jpg

Tack Kite

Mycket underligt det här
Jo knapp har jag med , men det är bara till eller från
Har du hittat någon annan meny att ställa in styrpåverkan för LKA , på min bil fanns det tidigare under "fordonsinställningar" men är borta efter en uppdatering .
Om du tittar i instruktionsboken så finns den beskriven där

Får gå till botten med detta :roll: :roll:

leiwi
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Perra83 skrev:Vad är kurvtagningsljus??

Flera nya funktioner mot min likstela 2013 :(
att ljusen följer vägen dit du vrider ratten typ
Användarvisningsbild
av Perra83
LazerHawke skrev:

Det gör dom aktiva kurvljusen. Kurvtagningsljus måste vara något annat.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Perra83 skrev:
LazerHawke skrev:

Det gör dom aktiva kurvljusen. Kurvtagningsljus måste vara något annat.
Kurvljus
I hastigheter upp till 30 km/h lyser tillvalet kurvljus upp det område som du styr mot i upp till 15 grader runt bilen för säker manövrering - t.ex. om du svänger in på en liten väg eller kör genom en liten inkörsport på kvällen.
Användarvisningsbild
av mange69
Kan det menas de extra små lampor i respektive framlykta som tänds i låg hastighet då man vrider ratten?

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]