Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exquattro
Skruvteknikern skrev:Kan tala om vem som klarade älgtestet på riktigt, brosan min åkte in i en fullvuxen älg i 110km/h, halva framsidan var åt helvete men han klarade sig helt oskadd! Han körde då en xc90 t6 my03, dock sa han att han bromsade precis innan krocken och att han garanterat var över 100km/h när själva krocken skedde.
Skönt att sitta i en rejäl bil då :D och ha turen på sin sida också. Älgar är ett h-vete, åtminstone om dom är på vägen.
av Mwi
Lövet skrev:Aftonbladets artiklar är numera inköpta kopior från Teknikens värld så ja, jag tar dem på allvar.
Ja är man osäker så kan man säkert få hjälp i sina beslut....
av Lövet
Har aldrig använt dem för att styra ett beslut men mer välgjorda och detaljerade test än Teknikens Värld hittar du inte.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Mwi skrev:Finns det någon som tar Aftonbladets eller Expressens artiklar på allvar? Enligt min uppfattning är det slöseri med jordens resurser att trycka sånt, får bägge tidningarna gratis när jag bor på hotell, jag tar aldrig emot skiten de är för dåliga.
Tycker att de kan ta några journalister från Aftonbladet och göra ett riktigt älgtest, 90 km/h på en älg och de som överlever testet kan ju tala om vilken bil de körde.
:-DD Bra åsikter! Kvällstidningar är för övrigt ett dyrt skit. :twisted:
Användarvisningsbild
av Vojje
värst vad den kapningen av Volvo sved hos vissa.
Försök att ta det som män iaf.
Användarvisningsbild
av gurrish
hade varit spännande att läsa dessa tester, är dock för sniken för att betala för att läsa dem online
av Exquattro
Här kommer i alla fall en liten blänkare från testet:
Det samma kan inte sägas om Volvo XC70 som skumpar fram mellan konerna. Den mjuka fjädringen kommer inte alls överens med de stora 19-tumshjulen som testbilen är utrustad med. Däcken har alldeles för mycket grepp som bilen inte klarar av att hantera. Det blir till och med så illa att vänster framfälg tar i asfalten vid ett tillfälle. Det här är ett beteende vi inte riktigt känner igen hos Volvo men som har märkts på flera av de senaste testbilarna utrustade med stora hjul.
Och inte minst – i kombination med 19-tumsfälgar kan XC70 bli direkt farlig vid en kraftig undanmanöver.

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]