Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ok, det verkar helt enkelt som att just momentet med att ta musikvideos och url:er från youtube och konvertera till en mp3 fil är det som ställer till det. Men ligger skyddet i stereon eller inbyggt i en "fulnedladdad" mp3 låt?
Kolla id3-taggen på låtarna.. Kan vara så att bilen inte klarar för långa namn i id3-taggen... Eller specialtecken där
joel80 skrev:Kolla id3-taggen på låtarna.. Kan vara så att bilen inte klarar för långa namn i id3-taggen... Eller specialtecken där
Kollat och det ser normalt ut. Windows hittar inte heller något skydd.

Generera gärna en testfil här och se vad ni tror...det skulle verkligen uppskattas att få reda på var problemet ligger.
http://www.youtube-mp3.org/sv

/Thomas
Problemet hittat och på sätt och vis löst..
Volvo Sensus kan inte läsa senaste versionen av encodern som brukar användas (LAME 3.99.x) idiotisk minsann !!
Lösningen är att ladda ned winLAME som kan konvertera om filerna till ett äldre format (eftersom programmet är äldre funkar det paradoxalt nog bättre). Man kan alltså konvertera till ett äldre codecversioni formatet MP3 för att få det att fungera. Det går rätt fort, men känns ändå som en nödlösning..

Programmet finns här : http://winlame.sourceforge.net/download.php

Testa gärna med någon enstaka fil och se om ni får det att fungera, jag körde en nynedladdad låt från länken ovan, den funkade givetvis inte. KOnverterade den från 128kbps till 192 kbps med win LAME och vips fungerade det..

/Thomas

PS: Vem skriver till Volvo och klagar ?
Kan du inte slänga upp en av låtarna som inte funkat via nån share-sida.. Typ wetransfer.com (eller en publik länk via dropbox) så man kan få kolla o testa.
Det kan ha att göra med version av id3-tagg också.
Funk skrev:Problemet hittat och på sätt och vis löst..
Volvo Sensus kan inte läsa senaste versionen av encodern som brukar användas (LAME 3.99.x) idiotisk minsann !!
Lösningen är att ladda ned winLAME som kan konvertera om filerna till ett äldre format (eftersom programmet är äldre funkar det paradoxalt nog bättre). Man kan alltså konvertera till ett äldre codecversioni formatet MP3 för att få det att fungera. Det går rätt fort, men känns ändå som en nödlösning..

Programmet finns här : http://winlame.sourceforge.net/download.php

Testa gärna med någon enstaka fil och se om ni får det att fungera, jag körde en nynedladdad låt från länken ovan, den funkade givetvis inte. KOnverterade den från 128kbps till 192 kbps med win LAME och vips fungerade det..

/Thomas

PS: Vem skriver till Volvo och klagar ?
Ah! Se där! :)
Itunes bytte encoder för några år sen.. så gamla filer gjorda i Itunes bör funka.. men vissa nya inte. Samma sak som på den där sidan då. :)

Då behöver du inte slänga upp nån fil.. du verkar ju hittat problemet!
Det sjuka är ju att den gamla stereon i V50 sväljer det utan problem.
Jag hittade lösningen på ett amerikanskt forum och har testat att konvertera ett par spår (Mp3) som inte fungerar till WMA och Mp3 med äldre dekoder och det verkar fungera.

/Thomas
så lösningen är att köra mp3 filen i programmet du länkade till? Det finns inget program som löser detta direkt när man tankar från youtube?

Nu har jag även testat exakt samma sticka med låtar i en bil som är av 2015 års modell och i den fungerade helt utan problem! Min är 2014 så jag ska be dem uppdatera stereon på servicen som den ändå ska in på nästa vecka.
nu har jag testat med winlame som länkades till och det fungerar faktitskt nu! Nu kan jag spela alla låtar perfekt igen. Ska testa att uppdatera mjukvaran och se om de löser det utan att konvertera en extra gång.
Styrströms kortslutning

V70 momentum 2.5FT 2009. Ja jag klantade mig, dro[…]

960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)