Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kite
Har valt tonade rutor jag med, det bör inte öka ljudet dock finns möjligheten att beställa laminerade rutor vilket minskar ljudvolymen jämfört med standard. Tyvärr verkar det inte gå att beställa både tonade och laminerade rutor vilket jag hade valt i så fall.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
LazerHawke skrev:Varför skulle tonade rutor göra att det låter mer?
Undrar samma sak sedan en tid tillbaka, men har läst här på forumet att en del påstår det :) Själv har jag noll kunskap inom rutvetenskapen :)
av Psyko
Det beror på att om man väljer tonade rutor kan man inte få laminerade. Laminerade rutor dämpar allt ljud utifrån på ett bättre sätt.
av Psyko
Har på senare tid kört en hel del olika V60. Med 16",17"18" med och utan sportchassi. Kan ju konstatera att sportchassi och 18" är absolut värst när det gäller spårkänslighet, 18" med standardchassi är också spårkänsligt men det känns inte på samma sätt, den rycks inte mellan spåren på samma sätt som en med sportchassi. Samma sak med tummen på hjulen och ljudvolymen från dom. 16" låter väldigt mycket mindre än 18". 18" hjul börjar låta i låga hastigheter men minskar någon i högre hastigheter.

Varför slå i en så svindyr olja[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]

Blev 15mm bak, blev kaxig och köpte 20mm till[…]

Är det någon som kan beskriva exakt var[…]