Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av niklasxc60
Lustigt, förra gången Iphone släppte en stor uppdatering funkade inte VOC appen på tre månader. Ingen på Volvo hade någon aning när appen skulle fungera igen.
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja uppdaterade oxå appen för några dagar sedan. Har inte noterat något krångel.

Parkerade bilen igår kväll vid jobbet. +3°C var det då. Satte timern runt 04:30 inatt så bilen skulle vara varm 06:05. Klockan 04:30 sa appen att det var 0°C vid min bil så även det fungerar.

Även diagnosen fungerar på mobilsurf som ibland kan krångla.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag kanske missat nått nu.. Men satte du timern på 4:30 och skulle använda bilen 6:05??? Då är det inte så konstigt den var kall när du kom ut. Man ska sätta timern på den tid då man ska åka.. Då räknar den ut när den ska starta innan beroende på temp.. Oftast räcker 25-30 min för att få en varm och go bil som är isfri.

Men det vet ju du..

Edit:
Aaaah.. Nu kanske jag också fattar.. Klockan var 4:30 när du ställde in tajmern på 6:05. :)
Bäst att lägga sig och sova nu...
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja sova ska man göra på nätterna :lol: timern ställdes mycket riktigt in på 06:05 när klockan va halv fem.

De va många som kom ut till sina frusna och isiga bilar igår. Min va varm och tinad.
av VOLVOLAST4EVER
Kan VOC appen fungera på en surfplatta android 4.4.2 wifi ? En lenovo surfplatta vägrar ta mot den.Är det pga saknad telefoni 3g/4g?
Användarvisningsbild
av joel80
Jag kan inte installera VOC-appen på min Samsung galaxy tab 7". Står att enheten inte är kompatibel.
Den har android 4.2.2. Den också..
Användarvisningsbild
av Perra83
Funkar på min Note 2014 10.1". Den har iofs 3G/4G men det används inte utan ja kör endast med wifi.
av VOLVOLAST4EVER
Tydligen fungerar den bara på IPAD surfplattor-för närvarande kanske ändras ?
En surfplatta med 3g 4g kan man nog räkna som mobil och på google play står det-för mobiler....
Finns en annat sätt.Logga in MIN VOLVO på webbläsare på surfplattan. där går du vidare till volvo on call.Nya MIN VOLVO är på beta stadiet så förändringar sker.Tror de flesta VOC funktonerna finns där och en hel del annat om din bil
av VOLVOLAST4EVER
Ursäkta -3 .e inlägget i rad. hittade min nurvo 7 tums wifiplatta andriod 4,1,1. där hade jag installerat VOC version 2,2.1 som nu fungerar bra.Tydligen gick det bra förut troligen vintras på wifi surfplattor android.....

Nu blev det knöligt. Skulle byta yttre drivkn[…]

Varför slå i en så svindyr olja[…]

Har följande problem med bilen ovan. Bilen r[…]

Service Subaru XV

Det är också en tanke.... Vi får […]