Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av discokjell
Åf och jag kom överens om ett lånebelopp på 50.000 för 3 fria service år/4500mil

Väljer man en ny v60 idag får man ett bekymmer fritt bilägande i minst 3år..
av Lövet
discokjell skrev:Väljer man en ny v60 idag får man ett bekymmer fritt bilägande i minst 3år..
Nej det kan du nog tyvärr inte räkna med. Däremot kommer reparationerna vara kostnadsfria.
Tittar man på de fel som brukar dyka upp på moderna bilar kommer de vanligen bilens första år.
Bilen kan mycket väl vara mer problemfri år 3-5 än år 1-2.

Jag rekommenderar dig verkligen att provköra båda bilarna. Det är två helt olika upplevelser.
av Amli
discokjell skrev: Väljer man en ny v60 idag får man ett bekymmer fritt bilägande i minst 3år..
Så långt skulle jag absolut inte sträcka mig men man har garantier som täcker det mesta.
Köpte en ny XC70 D5 för några år sedan och jag har aldrig varit så mycket på verkstaden som jag var med den. Visserligen småfel som kunde ganska snabbt åtgärdas men likväl riktigt irriterande.

I övrigt håller jag med Arese, det går knappt att jämföra V60 med 5-serien. Men båda är så klart bra på sina sätt och man får själv avgöra vad som är viktigt.
av Jonte520d
Hej, kom precis hem efter att lämnat tillbaka v60 D4 Vea efter två dagars körning. Men ska säga att ja själv har en F11.

Lite som någon innan sa det är att jämföra en äpplen med hallottårta;)

BMW är ju ett riktigt Autobahnlok, mycket mer premium från chassi och drivlina till exteriör o interiör.
Haha det går nog ej att förklara för englit mig är det en helt orimlig jämförelse, annat var om du jämförde v60 med f31an. Det skulle va betydligt enklare för just nu är det som att jämföra C30 med nya XC90 anser jag.

Men klandrar absolut inte ner på V60. Motorn överraskade mig , mycket lik BMW's N47 som sitter i F11. Men där måste jag säga att D4ans ljud var snäppet bättre.

Men bli gärna medlem på "mitt" forum ;) autopower.se och ställ samma fråga där så ska du nog se att du får olika svar och utifrån de kan göra ett val som är välgenomtänkt, för om du köper v60 kommer du alltid svära o fråga dig varför du inte tog F11an;)
av riha
discokjell skrev:Åf och jag kom överens om ett lånebelopp på 50.000 för 3 fria service år/4500mil

Väljer man en ny v60 idag får man ett bekymmer fritt bilägande i minst 3år..
Det förutsätter också att 1500 mil räcker per år, annars tar fria servicen slut tidigare.
av Gunner
3000 körda och 8 månader gammal bil. En av de första med VEA motor och så nöjda som vi är, är det högst tveksamt, Om det kommer bli märkesbyte framöver! Kanske relevant att nämna, men det är först på senare år jag gått över till Volvo och så länge inte drömvinsten på lotto faller in :twisted: kan jag inte vara nöjdare med valet! Snygg, praktisk, innovativ och otroligt snål. Kommer ner på 0.34 vid mina arbetsresor a 58 kilometer landsvägskörning!
//Mats
HVO 100

och varför kör ni ens på HVO 100?

Tankade upp båda bilarna och köpte lite[…]

Service Subaru XV

Inte en sån då? Screenshot_2025-05-24[…]

El fel

Hej, jag har en Volvo 744 från 90 som det ha[…]