Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P210
Tror du skulle bli lika sur om en du tog en A4/Passat/BMW/C-klass och inte de fungerade tipptopp/det var något litet fel på dem...

Lika väl som att inte höja något av märket till skyarna tror jag lika lite på att just Peugeot skulle vara så mycket sämre.
Dessutom tyckte jag att det var en ny tjänstebil vi pratade om, indirekt ägande samt nybilsgaranti/assistans service etc var det som gjorde att jag inte tvekade att testa ett "uddamärke" som just tjänstebil.

Känns inte lika illa som att slanta upp pengar ur egen ficka och upptäcka att det var en felsatsning!?

Med de kvalen kanske det måste bli en Volvo om den funkat klanderfritt, varför byta märke överhuvudtaget för att riskera att få något sämre?
av Leinad
Tyvärr har min Volvo inte funkat klanderfritt, hade den gjort det hade jag nog bytt till en ny. Framförallt så knarrar inredningen trots att jag varit inne hos verkstaden ett par gånger för att fixa lösa sladdar och allt vad det varit. Senaste servicen här i våras så fick jag åka in 3 ggr, först för service, sen för att hämta motorkåpan som de glömt att sätta på och sen efter en månad för att släcka servicelampan som börjat lysa igen. Nästa måndag ska jag in igen med bilen då det nu lyser en lampa som varnar för att avgasreningssystemet inte funkar som det ska.

Så summan av kardemumman är nog helt enkelt att jag ska släppa mina fördomar om franska bilar och ta upp Peugeot som ett av märkena jag ska åka och kolla på :wink:
Användarvisningsbild
av Tzzzzzz
Har inga bra erfarenheter av franska bilen, men 308 är kanske bättre.
Av bilarna du listat tycker jag BMW:n är roligast att köra men Volvon är snyggast.
Står själv och velar mellan En XC60 eller en Audi Q5
av Leinad
Nej, det är klart att det inte är bilens fel att verkstaden klantar sig två ggr om i samband med service men de övriga besöken skyller jag på tillverkaren. Men å andra sidan så var min kollega på BMW kanske 10 ggr första året med en 5-serie där ratten skakade om man körde över 90 km/h så det är nog bara att inse att med den press som är på biltillverkare idag så kommer de inte alltid ut helt perfekta.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Förslagsvis köper du den bilen (märket) som har den bästa verkstaden där du bor. För hur det än är, bilar går sönder, och när man har en stående verkstadstid från dag 1 för att verkstaden saknar vett och kunskap spelar det ingen roll om det är en dacia eller en mercedes.
av Lövet
Tyvärr levereras Alltrack utan ljudisolering.

Inte för att kapa tråden för mycket men erfarenheter av en 15 år gammal Renault säger inte så mycket om ny Peugeot. Märket har tagit jättekliv sista 3 åren, 208, 308 och 508 är utmärkta och till skillnad från sina tyska konkurrenter är de inte stenhårda i fjädringen och svindyra att utrusta. Panoramatak 5k, Navigator 7k osv.
av Leinad
Har suttit och kollat på bilar typ hela dagen nu, lugnt på jobbet och måste ta tag i detta.

Just nu lutar det åt antingen en BMW 3-serie touring eller GT (om hunden trivs vilket jag börjar tvivla på då hon gillar att lägga upp huvudet mot rutan och kolla ut), om jag får ihop en hyfsat utrustad till ett rimligt pris. Men jag har svårt att förlika mig med tanken på att komma med en BMW till kunderna, trots samma pris som Volvo så är det aldrig någon som kollar snett på en Volvo.

Men jag ska åka och kolla på en Peugeot 308 SW och provköra ordentligt. Blir ju typ 100 tkr billigare med mer utrustning (150 hk istället för 184 hk). Jag ska även passa på att kolla Golf men där är det inte alls samma besparing så det måste ju nästan kännas som en BMW för att det ska vara ett alternativ.

Snacka om I-landsproblem...
av Leinad
ratbones skrev:tycker du ska kolla en Passat Alltrack. 8 veckors leveranstid
Alltrack känns som ett bra alternativ om 4-hjulsdrift och hög markfri gång är viktigt men jag har inget behov av det. Det skulle i så fall vara en vanlig kombi som var intressant (Variant eller Sportscombi eller vad de heter nu för tiden).
760 tändningslås?

Kabelbrott på kabeln till solonoiden var fel[…]

Hjälp med Vida

Köpte en fläkt från skroten med de[…]

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så bli[…]

Vad som händer om man bara har en USB-port ve[…]