- sön 24 aug 2014, 17:58
Där är nyare mjukvaru i v60. Xc60 är äldre så jag tror att hela specen för v60 ändrats jämnfört med xc60 även om det är samma chassi.
Moderator: Moderatorer
XC90_Executive skrev:Det är samma funktion på aktiv farthållare på både V60 och XC60. Enda skillnaden är att det inte finns fartbegränsare på XC60.Nu blir det ju väldigt OT men det är ju det som är så fantastiskt med digital display, det går att göra sånt här. Man har full flexibilitet att visa din hastighet, andras hastighet, senaste hastighetsskylten samt vad du har ställt in farthållaren på. Jag tycker de har lyckats väldigt bra att få in all den informationen samtidigt!
Farthållaren går numera att aktivera även om man kör under 30 km/h. Jag kör ca 20 mil motorväg varje dag och farthållaren funkar helt underbart!!-) Speciellt bra i läget Elegance, för där kan man på en markering på hastighetsmätaren se hur snabbt den bilen man kommer ifatt kör. Så man ser hur tidigt man behöver gå ut i vänsterfilen t.ex. Smidigt! :D
XC90_Executive skrev:Det är samma funktion på aktiv farthållare på både V60 och XC60. Enda skillnaden är att det inte finns fartbegränsare på XC60.
Farthållaren går numera att aktivera även om man kör under 30 km/h. Jag kör ca 20 mil motorväg varje dag och farthållaren funkar helt underbart!!-) Speciellt bra i läget Elegance, för där kan man på en markering på hastighetsmätaren se hur snabbt den bilen man kommer ifatt kör. Så man ser hur tidigt man behöver gå ut i vänsterfilen t.ex. Smidigt! :D
XC90_Executive skrev:Det är samma funktion på aktiv farthållare på både V60 och XC60. Enda skillnaden är att det inte finns fartbegränsare på XC60.I min V60 (my15) med diver support så går farthållaren endast att aktivera under 30 km/h om man har en bil framför sig som radarn känner av. Har jag inte bil framför så får jag meddelande om det.
Lövet skrev:Radarlådan i grillen är ett säkert tecken
ABS lampan lyser, antisladdlampan, hastighetsm&aum[…]