Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är samma funktion på aktiv farthållare på både V60 och XC60. Enda skillnaden är att det inte finns fartbegränsare på XC60.

Farthållaren går numera att aktivera även om man kör under 30 km/h. Jag kör ca 20 mil motorväg varje dag och farthållaren funkar helt underbart!! :-)-) Speciellt bra i läget Elegance, för där kan man på en markering på hastighetsmätaren se hur snabbt den bilen man kommer ifatt kör. Så man ser hur tidigt man behöver gå ut i vänsterfilen t.ex. Smidigt! :D
XC90_Executive skrev:Det är samma funktion på aktiv farthållare på både V60 och XC60. Enda skillnaden är att det inte finns fartbegränsare på XC60.

Farthållaren går numera att aktivera även om man kör under 30 km/h. Jag kör ca 20 mil motorväg varje dag och farthållaren funkar helt underbart!! :-)-) Speciellt bra i läget Elegance, för där kan man på en markering på hastighetsmätaren se hur snabbt den bilen man kommer ifatt kör. Så man ser hur tidigt man behöver gå ut i vänsterfilen t.ex. Smidigt! :D
Nu blir det ju väldigt OT men det är ju det som är så fantastiskt med digital display, det går att göra sånt här. Man har full flexibilitet att visa din hastighet, andras hastighet, senaste hastighetsskylten samt vad du har ställt in farthållaren på. Jag tycker de har lyckats väldigt bra att få in all den informationen samtidigt!
Har kört ca 850 mil på 1,5 månad med min bil :shock: och är så fantastiskt nöjd med bilen - och att jag i sista stund valde till driver support paketet. Jag tänkte när jag beställde bilen "äh, det där behöver jag väl inte", valde inte detta i den ursprungliga ordern, lånade en v60 med driver support över en helg (då jag sålt min gamla bil och behövde iväg på långtur ställde Bilbolaget upp med en bil) och efter helgen blev det ett litet tillägg på ordern... :oops:

Jag brukar dock ibland tänka att "shit om jag skulle glömma att jag inte har adaptiv farthållare" när jag kör vår andrabil, det skulle kunna sluta med gråt och tandagnisslan på riktigt...

:shock:
XC90_Executive skrev:Det är samma funktion på aktiv farthållare på både V60 och XC60. Enda skillnaden är att det inte finns fartbegränsare på XC60.

av riha

I min V60 (my15) med diver support så går farthållaren endast att aktivera under 30 km/h om man har en bil framför sig som radarn känner av. Har jag inte bil framför så får jag meddelande om det.
Väcker liv i denna tråden igen.

Jag håller på att jaga rätt på en S/V60 med "rätt" utrustning och vill bara kolla så att jag fattar rätt.

Är detta alltså ett enkelt sätt att avgöra om bilen är utrustad med Driver Support-paket eller i alla fall minst Adaptiv farthållare?

Dvs sitter det en scroll /vipp knapp även på vänstra sidan av ratten så finns denna funktion?

Ett annat sätt borde vara att kolla efter den kanske inte så snygga "radar lådan" som sitter monterad i grillen, eller?
Radarlådan i grillen är ett säkert tecken :wink:
De har dock integrerat radarn lite snyggare från MY14 så den är tom lackad med stripes liknande grillen, svårare att se radarn från längre håll. Driver alert har bara kamera, uppe i vindrutan.
Tätningsmassa ventilkåpa

förresten finns det oljekanaler i ventilk&ari[…]

230fk går snålt

Original kablage till pumpen i tanken orkar inte m[…]

ABS lampan lyser, antisladdlampan, hastighetsm&aum[…]

O-ringar spridare 6-cyl 2,9

https://bjprace.se/bransle-system/spridardelar-och[…]