Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V9097 skrev:Edit: Nav hade jag inte betalat många kronor extra för. Det finns gratisappar till din smartphone som funkar i stort lika bra, och som inte kräver dyra kartuppdateringar. Med tex WAZE får du dessutom trafikinformation som Volvos integrerade nav inte har.
Det är gratis uppdateringar av kartan och givetvis finns det även trafikinformation på den inbyggda :D
Dessutom har inbyggd navigation i bilen sjunkit i pris med åren hos volvo MY10 20.000kr MY12 9.000kr MY14 6.900kr
Senast redigerad av 1 simonhalmstad, redigerad totalt 0 gånger.
Jag använder den fler gånger i veckan och jag tycker den är väldigt bra! :D

Har "följt" utvecklingen med RTI i Volvo sedan 2000 och måste säga att det har gått ganska mycket framåt! :) och bättre ska det bli snart :wink:
av JST
Tack igen för svaren!
Jag kollade lite på Summum istället för Ocean Race och jag tror jag hoppar det. Keyless och elmanövrerad förarstol är det i Summum som verkar vara nåt att ha för min del, men då väljer jag hellre Ocean Race och sparar 10'000:- där jag får en snyggare bil med 18" hjul och får schyssta säten i snygg design mm.
Som det ser ut nu ser specen ut enligt nedan:
Den landar på precis under 360k på Bygg din bil. Jag tänkte be om offert på något åt detta hållet.

Bild

Fler kommentarer mottages tacksamt!
Förresten; jag har valt mörk klädsel och det ljusare innertaket. Vad tror ni om den kombon? Egentligen tycker jag det är snyggare med ljus klädsel men två ungar på 2,5 och 6 år passar nog bättre i mörk läder...
Jag valde bort elmanövrerat barnsäkerhetslås för annars kan du inte låsa bakdörrarna mekaniskt som man alltid gjorde förr. Bra mycket enklare att alltid ha sonens dörr låst istället för att komma ihåg att trycka på en knapp jämt.
av JST
poseidon skrev:Jag valde bort elmanövrerat barnsäkerhetslås för annars kan du inte låsa bakdörrarna mekaniskt som man alltid gjorde förr. Bra mycket enklare att alltid ha sonens dörr låst istället för att komma ihåg att trycka på en knapp jämt.
Tack för det, jag trodde att man fick behålla mekaniska låsen. Det avgör saken - jag gör som du!
Det går inte sätta det som default påslaget i Sensus? Det låter ju annars som ett fullständigt självmål av Volvo att man ska behöva ställa in det varje gång. Ett farligt sådant dessutom och det brukar inte Volvo hålla på dem. Snarare tvärtom.
Jag har haft elmanövrerat barnsäkerhetslås på mina tre senaste bilar och skulle absolut inte vilja ha mekaniskt. Kommer inte ihåg hur det var i V50 men i V60 är låset aktiverat tills man trycker på knappen för att låsa upp bakdörrarna. Så jag ser inte problemet ni diskuterar eller har jag missat något? Det är väldigt smidigt att från förarplats kunna välja när barnsäkerhetslåsen ska vara aktiverade eller inte.
av JST
SWEiNSANE skrev:Jag har haft elmanövrerat barnsäkerhetslås på mina tre senaste bilar och skulle absolut inte vilja ha mekaniskt. Kommer inte ihåg hur det var i V50 men i V60 är låset aktiverat tills man trycker på knappen för att låsa upp bakdörrarna. Så jag ser inte problemet ni diskuterar eller har jag missat något? Det är väldigt smidigt att från förarplats kunna välja när barnsäkerhetslåsen ska vara aktiverade eller inte.
Jag tror Poseidon menade att det är tröttsamt att behöva trycka på knappen för barnlås varje gång barnen åker med bak i bilen. Det var åtminstone så jag tolkade honom, och är det så det fungerar så tycker jag det verkar lite stökigt eftersom det säkert är lätt att glömma. 90% av alla mina bilresor är med barn (om någon alls) i baksätet och då tycker jag det är bekvämt att ha barnlås per default och hellre låsa upp den gången man kör en längre sträcka med en vuxen i baksätet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]