Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Betalade det siata på C30n den 29/12 hos Rejmes den lokala Volvo handlaren.

Kollade hos Trafikverket och på upplysning står det "Kredit" Bilen ska vara helt betald borde inte upplysningen försvinna?

Bilen ska säljas privat så snart det går och vill slippa förklara varför det står kredit när det inte finns något lån längre.

Vet att man kan ringa finansbolag och få någon slutfaktura och sen även få nytt ägarbevis, någon som vet mer om detta?

Har lite kvar i skuld på V60n och där tänkte ja göra rätt från början :wink:
Användarvisningsbild
av leiwi
Perra83 skrev:Betalade det siata på C30n den 29/12 hos Rejmes den lokala Volvo handlaren.

Kollade hos Trafikverket och på upplysning står det "Kredit" Bilen ska vara helt betald borde inte upplysningen försvinna?

Bilen ska säljas privat så snart det går och vill slippa förklara varför det står kredit när det inte finns något lån längre.

Vet att man kan ringa finansbolag och få någon slutfaktura och sen även få nytt ägarbevis, någon som vet mer om detta?

Du kommer att få ett nytt regbevis så snart din handlare "släppt" sitt krav
Användarvisningsbild
av Perra83
leiwi skrev:
Perra83 skrev:Betalade det siata på C30n den 29/12 hos Rejmes den lokala Volvo handlaren.

Du kommer att få ett nytt regbevis så snart din handlare "släppt" sitt krav
Okej, tack o bock!
av Lövet
Det tar ett par dagar till en vecka att få kreditmarkeringen borttagen. Tänk sedan på att göra ägarbytet på rätt regbevis. Det gamla går inte att använda efter att markeringen släppts. Ägarbytet går inte igenom eftersom kontrollsiffrorna inte är giltiga.
av Droopy
volvobrasse skrev:Volvolån har kass ränta. Var det sämsta alternativet då jag jämförde mellan en rad olika alternativ.
2.02 betalar jag, hittar knappast något billigare. Kollegan fick 2,25 efter liet förhandlingar för 3v sedan. Fins inget annat låneinstitut som slår det.

2% är ju ingenting, det är gratis i min värld och jag betalar glädeligen 2% än att jag tar 100k ur egen ficka. 100k kan jag investera på börsen istället, så ser jag det.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Xioz skrev:
volvobrasse skrev:Volvolån har kass ränta. Var det sämsta alternativet då jag jämförde mellan en rad olika alternativ.

Kan inte klaga jag fick 2,99% i ränta och då ingår en rad saker, samt 99kr/månad serviceavtal i 36månader.
Det är ju skitbra deal. Men i så fall om du nyligen tagit det så betyder det att olika ÅF i så fall kan erbjuda olika ränta av samma lån, vilket låter helt otroligt? Eller så har dom provision som påverkas av räntesatsen. Så möjligtvis har dom dragit ner byxorna rätt hårt :) Räntan jag blev erbjuden var 4,95% jämfört med den bank som jag valde som erbjöd 3% :)
av Droopy
Räntan är alltid förhandlingsbar. En bekant köpte en A3a neröver för ett par mån sedan, de erbjöd en finansiering till 4,95 han fick ner det till 1,95 Så visst går det.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]