Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robban12
pak7 skrev:Höll på att bli vansinnig på min förra. V70 n.maken till skrammel!
Sen med v 60 då. Nej! Skrammel bakom tvskärm ibland,speciellt när acn är igång.
Verkar som att plasten kyls och knarrar.hopplöst att försöka fixa.
Pirrar lite i b stolpen i öronhöjd- otroligt störande!
Småsaker som känns som världsproblem i en ny bil :(

Jag har exakt samma som du beskriver om ljudet i öronhöjd, jag har plockar bort hela inredningen inklusive bälteshållaren i B-Stolpen ändå fortsätter det låta.
Har du varit in med din bil till verkstaden ang det?
av pak7
Nä, bara med skärmen.
Men de finner inte problemet.
Har inte tid och lust att behöva ta ledigt från jobb för att ha bilen på verkstad heller liksom.
Skulle varit inne med yttertempmätaren som hänger sig i lägsta temp med. Också störande.
Har påpekat detta med vid varje service men utan resultat.även b-stolpen,men de har inte haft tid då.
Får väl försöka ta tag i det snart antar jag.
Garantin har väl gått ut men eftersom att jag påpekat detta flera gånger innan så borde de väl egentligen fixa det ändå tycker jag.
av Lövet
Min är faktiskt totalt tyst förutom knäppande i dörrsidan när jag åker över rejäla fartgupp och liknande. Faktiskt är min nuvarande V60 bättre än alla "premiumbilar" jag haft.
av Jpegtobbe
Min V50 -11 knarrar lite här och där. En sak jag lärt mig är att jag inte kommer använda nå sån där interörbehandling som man stryker på plast och paneler (har haft en flaska med Meguiars) så. Det tar sig till slut in mellan olika plastytor så börjar de knarra. Har bland annat problem med det i handtagen i dörrarna.

Så nu tröttna jag på det där och beställde en V60 .. den har generellt bättre material än vad V50:n har, men kommer inte chansa med nån interiörbehandling denna gången :D
av Geez
Lövet skrev:Min är faktiskt totalt tyst förutom knäppande i dörrsidan när jag åker över rejäla fartgupp och liknande. Faktiskt är min nuvarande V60 bättre än alla "premiumbilar" jag haft.
Om det är ett knarrande ljud du har prova med att smörja in alla dörrars låsbyglar med fett så kan ljudet försvinna. Hade detta problem på min V60 och detta ljud försvann när Volvo la dit lite fett på byglarna.

Har även jag samma oljud vid B-stolpen vid öronhöjd som är väldigt irriterande dock försvinner detta ljud ibland, naturligtvis när man har lämnat in bilen på Volvo så då kan de inte finna något. Sedan har jag även märkt nu när det är varmt ett väldigt knarrande ljud från dörröppnaren när man ska öppna dörrarna inifrån. Det knarrar rejält när man drar i dörröppnaren och ljudet verkar komma inifrån dörren någonstans.

I övrigt så är jag också ganska besviken på mkt oljud som finns i inredningen, hur svårt kan det vara att få bilen tyst egentligen? Här borde Volvo verkligen titta på sina tyska konkurrenter som jag tycker är betydligt bättre på att få tysta inredningar.
Användarvisningsbild
av Sleeper
Geez skrev:
Lövet skrev:Min är faktiskt totalt tyst förutom knäppande i dörrsidan när jag åker över rejäla fartgupp och liknande. Faktiskt är min nuvarande V60 bättre än alla "premiumbilar" jag haft.
Om det är ett knarrande ljud du har prova med att smörja in alla dörrars låsbyglar med fett så kan ljudet försvinna. Hade detta problem på min V60 och detta ljud försvann när Volvo la dit lite fett på byglarna.
Jag gjorde detta på min bil idag och (peppar peppar) tror jag att bilen blev tyst. Bra tips! Jag använde en låsolja köpt på OKQ8.
av Robban12
Geez skrev:

Har även jag samma oljud vid B-stolpen vid öronhöjd som är väldigt irriterande dock försvinner detta ljud ibland, naturligtvis när man har lämnat in bilen på Volvo så då kan de inte finna något. Sedan har jag även märkt nu när det är varmt ett väldigt knarrande ljud från dörröppnaren när man ska öppna dörrarna inifrån. Det knarrar rejält när man drar i dörröppnaren och ljudet verkar komma inifrån dörren någonstans.

I övrigt så är jag också ganska besviken på mkt oljud som finns i inredningen, hur svårt kan det vara att få bilen tyst egentligen? Här borde Volvo verkligen titta på sina tyska konkurrenter som jag tycker är betydligt bättre på att få tysta inredningar.

Har smort in alla byglar som du pratar om tidigare. Det hjälpte dock inte detta för oljudet jag har hela tiden vid b-stolpe och jag har plockar isär allt i hela stolpen i öronhöjd och kan inte begripa vart det kommer ifrån.. Nu har jag smort in dörrlisterna och fönsterlisterna dör rutan går emellan med silikonspray, hoppas på att det är borta tills i morgon då jag ska iväg.
av Droopy
På min V70 tolva lät det ochså som att ljudet kom från B-stoplpen men det var de svarta listerna runt rutan ( på utsidan ) som knäpper mot varandra i kanterna, ljudet låter mest sommartid dådet är värmt och listerna sväller och kanterna tar i i hörnen. Jag uptäckte det genom att trycka lätt på listen runt om då bilen stod i solen.

Har inet gjort något åt det för jag är så trött på bilen iaf och den ska bytas bort så småningom.

aj då, autostavning som spökar :-) &quo[…]

USB uttag

Hej Jag letar efter ett USB uttag för att mo[…]

Var själv på Euromaster igår och […]

Elpriset

.. att man måste bygga reservkraft som kan[…]