Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

s6025t skrev:D5 2011 finns som summum men T6 finns bara som R-design om den är såld genom Svensk volvohandel
Är du säker på att bilen verkligen har Polestar du skriver att den har 224kw =304hk det ska T6 ha original en Polestar T6 ska ha 242kw =329hk om alla papper är i sin ordning o bilen blivit besiktigad o registrerad med den nya effekten hos transportstyrelsen verkar som de du köpt av inte verkar ha 100% koll på vad det är för bil de sålt eller skriver dit mer i annonsen än vad bilen i själva verket har i utrustning
http://www.polestar.se/sv-se/modeller/x ... atic-2011/
Nej verkligen inte. Jag är inte säker på något alls. Vi hittade denna hos en bilförsäljare för ett annat märke. Och eftersom den var så klockren i de saker som vi hade satt upp som kriterier, dvs XC60 med AWD, Bensin, Dragkrok, stark motor, Automat, Rails, Xenon belysning och några önskemål till. Och priset var rätt bra för en 2011 så beställde vi den.

Nu börjar jag bli orolig.
Ja kolla upp så den blivit registreringsbesiktad med nya effekten som Polestar ska ge alltså 329hk o att bilen överhuvudtaget verkligen har Polestar så du inte betalar för nåt den inte har.
Så här skriver Polestar om reg.besiktning
Måste jag registreringsbesiktiga min bil efter en effektoptimering?
Ja, enligt vägverket skall alla förändringar på bilen registreringsbesiktigas om de påverkar bilens heblilsgodkännande. Som alla effektoptimeringar så påverkar även Polestar Performance detta helbilsgodkännande. Till skillnad mot alla andra system så kan dock Polestars effektoptimeringar registreringsbesiktigas med hjälp av Volvos intyg.
Det ska finnas ett intyg att detta är gjort o ett nytt reg.bevis med den nya effekten 242kw =329hk men enl. dig så står det 224kw alltså original effekten hos transportstyrelsen så detta verkar inte vara gjort
Det är svårt att bevisa nästa gång bilen ska säljas o påstå att den har Polestar när det inte finns några papper på att det verkligen blivit utfört o det står fel uppgifter i reg.beviset
http://www.polestar.se/sv-se/performance/faq/
JE Jr skrev:Tror inte du behöver vara orolig, kolla upp tidigare ägare med transportstyrelsen.

Kan säkert vara - som nämnt tidigare- en bil som ursprungligen ägts av Volvo i Göteborg. Dessa bilar kan vara specade lite hur som helst.
Jag kollade med säljaren så säger att det skall vara en Summum, och jag har ju sett att massor som jag tror är med i paketet finns med. Och egentligen är det ju inte en bil med Summum som jag letade efter, utan denna råkade ha det. Och och om det är det ena eller andra paketet som kallas si eller så, kanske inte så viktigt så länge jag inte fått betala en massa för det. Eller?

Var på han sa om Polestar var att det skall vara orginal, men ej från fabrik. Han skall kolla upp varför det inte är registrerat och lösa det.

Så då blir det bra eller?
Ja bilen har ju inte reg.besiktigats med Polestar det ska framgå av reg.beviset troligen har de struntat i besiktningen som ska göras efter Polestar optimeringen som görs på Volvo verkstaden de ska skicka med ett intyg att visa upp hos bilprovningen o de i sin tur ändrar till rätt effekt i reg.beviset men det har inte blivit gjort
Du har 100% koll på att det är en Summum du köpt? så det inte är en R-design det är ju lätt o kolla det sitter ju R-design emblem i grill o ratt t.ex
Det är möjligtvis inte denna bil du köpt? https://www.autouncle.se/se/begagnade-b ... mmning-suv
Både ja o nej det där är iaf ingen Summum utan en R-design :)
Det står t.om R-design i grillen o ratt t.ex
Var det inte Summum specifikt du var ute efter så är det ett bra köp o R-design går ju att köpa i Sverige så den är inte importerad då.
fortsätt bara kolla upp med Polestar trimningen så att det blir rätt i pappren o att det verkligen är utfört så du har 329hk o inte 304hk som det är i reg.beviset nu
s6025t skrev:Både ja o nej det där är iaf ingen Summum utan en R-design :)
Det står t.om R-design i grillen o ratt t.ex
Var det inte Summum specifikt du var ute efter så är det ett bra köp o R-design går ju att köpa i Sverige så den är inte importerad då.
fortsätt bara kolla upp med Polestar trimningen så att det blir rätt i pappren o att det verkligen är utfört så du har 329hk o inte 304hk som det är i reg.beviset nu
Nej har faktiskt fått bevis av säljaren på att det är Summum. Det står typskylten. I annonsen stod nu när jag tittade att den har både Summum och R-Design.

Registreringen av Polstar trimmer har han lovat att fixa så allt är i sin ordning.

Det verkar ju lugnt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett