Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Droopy skrev:
SATS79 skrev:Är inte bekant med säljaren, men även han sa att Premium Sound från 2015 är något alldeles extra, vilket säkert är sant, men så är han också säljare.... :wink: !
När är det leverans av din bil?

Om PS i MY12 sa Volvo att det var ett ljud i världsklass, och det om något undrar jag hur man ens kan påstå el tycka, för det är ju en ren lögn.
Men jag har mycket svårt att tro att PS i MY15 är sämre, det går inte. Så att köpa PS i MY15 är nog relativt riskfritt.

OK, så du menar att tidigare PS inte var något att "hänga i granen"?!
Ni som är mer ljudkunniga, hur ska man ställa in alla parametrar?
Jag har haft min i en vecka nu och måste säga att jag inte är blown away av HK-systemet, men jag kanske inte förstår dess potential heller...

Vet att det finns en gammal tråd om PS-inställningar men förhoppningsvis har det hänt lite nytt sen 2011.

Jag tycker det låter behagligt med eq-inställningarna såhär:
Bild

Hur "bör" man ha? Eller är det helt individuellt?

Sen kan man ju ändra Bas och Diskant i sina separata avdelningar under Ljudinställningar. Ska man röra dessa om man ändrar eq-inställningarna? Alltså, hur hänger eq:ns basinställning ihop med Bas under Ljudinställningar?

I övrigt har jag förstått att man ska ha det mesta av ljudet i främre högtalarna. I HK-systemet kan man ju också styra över ljud i center-högtalaren som "ligger" i instrumentbrädan. Är det klokt?

Tacksam för input.
Hade premium sound i en 14 och det var skit men så va det fabrikstionsfel på det också så man kan ju inte döma ut alla men har lyssnat i någon my14 som fungerat och det är ju inte så att det låter dåligt det är ju mycket bättre än high performance tycker jag, det är mindre skillnad mellan performance och high performance.
SATS79 skrev:
Droopy skrev:
SATS79 skrev:Är inte bekant med säljaren, men även han sa att Premium Sound från 2015 är något alldeles extra, vilket säkert är sant, men så är han också säljare.... :wink: !
När är det leverans av din bil?

Om PS i MY12 sa Volvo att det var ett ljud i världsklass, och det om något undrar jag hur man ens kan påstå el tycka, för det är ju en ren lögn.
Men jag har mycket svårt att tro att PS i MY15 är sämre, det går inte. Så att köpa PS i MY15 är nog relativt riskfritt.

OK, så du menar att tidigare PS inte var något att "hänga i granen"?!
Har PS själv i min tolva och det är ingen höjdare jämfört med Dynaudio PS som satt i de älldre.
Jag tycker PS MY15 låter grymt bra i min XC60! :D

Jag har dock ställt om EQ:n väldigt annorlunda än "BandVagn". Det under 60Hz är ju bara massa "skit" så det är inte läge att stärka upp :wink: Dra ner det till ett eller två snäpp under medel. Höj upp 200 ca 1-2. sen 1K 1-2, 3K kanske 3-4 och 12K 1-2.
XC90_Executive skrev:Jag tycker PS MY15 låter grymt bra i min XC60! :D

Jag har dock ställt om EQ:n väldigt annorlunda än "BandVagn". Det under 60Hz är ju bara massa "skit" så det är inte läge att stärka upp :wink: Dra ner det till ett eller två snäpp under medel. Höj upp 200 ca 1-2. sen 1K 1-2, 3K kanske 3-4 och 12K 1-2.
Ljud under 60Hz ska man inte höra utan känna det ska fladdra i brallorna 8)

Subben till min hemmabio går ner till 18Hz Klipsch sw-115 det är grejer!
Jag är ingen "audiofil" men ska ge mitt utlåtande till skaran nästa vecka! Risken är dock att känslorna inför den nya bilen kaaaaanske påverkar omdömet lite :oops:
XC90_Executive skrev:Jag tycker PS MY15 låter grymt bra i min XC60! :D

Ok, ska testa det. Tackar! :D
Nuså!

Jag ska försöka beskriva ljudet utan att låta mina känslor för resten av bilen gå ut över omdömet, men det är inte lätt! :oops: Med andra ord är jag hyfsat stormförtjust i bilen! :-DD

Men ljudet är riktigt bra med min amatörmässiga bedömning - jag är ej heller någon audiofil som sagt. Det är inte "Wowramlaurstolensatansåbra" men för mig känns det tillräckligt bra. Jag har än så länge bara lyssnat med standardinställning på lite varierad musik (Metallica, In Flames, Steve Angelo, Anna Stadling...)

Mvh
SATS79 skrev:Ojoj, sjukt snygg!!
Röd och 19" är en fin kombination....och Premium Sound på det 8) !!
Utseendemässigt som den jag kan tänka mig, dock har (gissar jag på...) du en större spis än den jag tänkt (nya D4 för min del). Har du extra allt i övriga tillval?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Tack för detta. Kollar i morron. :-)

Vänster helljus lyser inte (c30)

Kolla säkring F59 på CEM-modulen. Om de[…]

Jag har en av de första bilarna, MY2016 D5, o[…]

Växellådan behöver inte vara d&ari[…]