patnil68 skrev:Kära forumfolk...
Så här kommer då den senaste informationen jag har kunnat ta del av mina kontakter vad gäller Sensus-uppgraderingen;
¤ framflyttad till vecka 26, för att kunna få med de senaste apparna som ska implementeras i systemet.
¤ kostnadsfri, ev verkstadstid som debiteras är upp till den ÅF du köpt bilen hos.
¤ bilen ska kopplas upp (på verkstaden) mot Volvo centralt, och då skall det komma upp att det finns en mjukvaruuppdatering till den bilen, finns alltså inget VO
artikelnummer på paketdatan. ÅF får inte heller någon förhandsinfo om detta.
¤ efter uppdatering, kan det ta upp till tre (3) dagar innan det syns i bilens Sensus infotainment att systemet är uppdaterat (vet ej varför).
Det var allt jag hade att rapportera, hoppas att jag kunde stilla nerverna hos någon som väntar lika ivrigt som jag själv...
Vänlig hälsning.
/Patric
Tänk att en uppdatering kan skapa en sådan förväntan!Det måste vara alla telefonapparna,som gör en så beroende av en update.Nu vet vi,efter midsommar är det dags att beställa tid hos lokala Volvoverkstaden.Gjorde en ECMuppdatering i slutet på april,som teknikern fixade relativt snabbt.
Är väl på samma sätt nu då antar jag,för det var ingen som visste någon på kundmottagningen om någon uppdatering då.Då var det ett brev ifrån Volvo Göteborg som gjorde att jag visste.
Tycker dock att Volvo borde kunna informera på något sätt,kanske via minvolvo,med något litet popup meddelande,när jag går in på min sida,att det finns en uppdatering liggande,väntande.
Tack för infon Patric