Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

patnil68 skrev:Kära forumfolk...
Så här kommer då den senaste informationen jag har kunnat ta del av mina kontakter vad gäller Sensus-uppgraderingen;

¤ framflyttad till vecka 26, för att kunna få med de senaste apparna som ska implementeras i systemet.
¤ kostnadsfri, ev verkstadstid som debiteras är upp till den ÅF du köpt bilen hos.
¤ bilen ska kopplas upp (på verkstaden) mot Volvo centralt, och då skall det komma upp att det finns en mjukvaruuppdatering till den bilen, finns alltså inget VO
artikelnummer på paketdatan. ÅF får inte heller någon förhandsinfo om detta.
¤ efter uppdatering, kan det ta upp till tre (3) dagar innan det syns i bilens Sensus infotainment att systemet är uppdaterat (vet ej varför).

Det var allt jag hade att rapportera, hoppas att jag kunde stilla nerverna hos någon som väntar lika ivrigt som jag själv...
Vänlig hälsning.
/Patric

Tänk att en uppdatering kan skapa en sådan förväntan!Det måste vara alla telefonapparna,som gör en så beroende av en update.Nu vet vi,efter midsommar är det dags att beställa tid hos lokala Volvoverkstaden.Gjorde en ECMuppdatering i slutet på april,som teknikern fixade relativt snabbt.
Är väl på samma sätt nu då antar jag,för det var ingen som visste någon på kundmottagningen om någon uppdatering då.Då var det ett brev ifrån Volvo Göteborg som gjorde att jag visste.

Tycker dock att Volvo borde kunna informera på något sätt,kanske via minvolvo,med något litet popup meddelande,när jag går in på min sida,att det finns en uppdatering liggande,väntande.
Tack för infon Patric
av PFA
Vecka 26 nu. Någon som varit hos ÅF och uppdaterat sin Sensus Connect MY14? Jag ska snart byta tjänstemobil till iPhone 5C. Kan man ha den till nå't kul i kärran?

Vad blir det för uppdateringar? Är det lönt att skaffa tvilling SIM-kort?
PFA skrev:Vecka 26 nu. Någon som varit hos ÅF och uppdaterat sin Sensus Connect MY14? Jag ska snart byta tjänstemobil till iPhone 5C. Kan man ha den till nå't kul i kärran?

Vad blir det för uppdateringar? Är det lönt att skaffa tvilling SIM-kort?
Vet inte vad du missar men tror inte det är något speciellt

Har my15 pillat lite på SC webbläsaren kommer jag aldrig att använda seg, å jobbigt att navigera.
Musik apparna kan du ladda ner i telefonen å lyssna via den.

Pillat typ i 45min det går så segt att bläddra i menyn i olika apparna å tycker att leta efter kanaler etc tar tid och absolut inget man skall göra under färd.

Det som tar några sekunder att göra med mobilen tar minuter i bilen
patnil68 skrev:Så här kommer då den senaste informationen jag har kunnat ta del av mina kontakter vad gäller Sensus-uppgraderingen;

¤ efter uppdatering, kan det ta upp till tre (3) dagar innan det syns i bilens Sensus infotainment att systemet är uppdaterat (vet ej varför).
Jag hade inne min XC60 hos ÅF idag enbart för att uppgradera Sensus Connect. ÅF: "Det är en stor uppdatering så bilen behöver vara inne på verkstaden i några timmar". Hämtade bilen - förväntansfull minst sagt! - efter några timmar och märkte direkt att...i princip ingenting hade förändrats. Inga nya appar, inga nya menyer, inga nya inställningar. Absolut ingenting.

Efter tidigare tipset från patnil68 så avvaktar jag i tre dagar (vilket enligt min åsikt ju låter helt rubbat?!?) innan jag suckar riktigt djupt. Skulle något ändå förändras i min Sensus Connect så återkommer jag i denna tråd.
Samma här, var inne i morse och märkte inte heller nån skillnad förutom att uppkopplingen med SIM-kort inte fungerade efter uppdatering. Bråkat med det fram och tillbaks halva dagen och nu på kvällen vaknade den igen, inga andra ändringar så här långt.... Väntade på verkstaden för min uppdatering, uppdateringen plus byte av ett vattenrör (kampanj) gick på typ en halvtimma, tror inte mjukvaran tog mer än 15 min...
Halleluja! Imorse när jag startade bilen igen efter en natts vila så fanns de där! Tre nya appar fanns helt plötsligt tillgängliga under app-menyn. Den tidigare enda appen TuneIn hade nu kompletterats med Rdio, Stitcher och Storytel. Alla verkar fungera fint. Registrering av ett användarkonto till Rdio gav en två veckor lång gratisperiod. Storytel har jag på prov i tre månader från Telia. Stitcher och TuneIn är gratis.

Svar på min egen fråga: nej, någon Internet-karta som verkar finns i vissa? några? alla? MY15 fick jag inte och jag hade ju inte heller Sensus Navigation sedan tidigare. Volvo on Call (=GPS) ger tydligen inte tillgång till Internet-karta.

Nåja, jag är ganska nöjd!
PerXC70 skrev:JonnyRocker - märker du några andra skillnader förutom apparna. Jag förstod det som om nya teaman skulle inkluderas i uppdateringen samt anslutningsmöjligheterna för wi-fi hotspot?
Nix. Jag tog en extra sväng med sväng med bilen när jag såg ditt inlägg. Inga nya teman som jag kunde se; bara samma tre som tidigare. Jag kan inte heller hitta några förändringar kopplade till WiFi-hotspot, allt ser ut som innan uppdateringen.

En liten skillnad är att TuneIn, tidigare även kallad "Internetradio" har flyttats från radioknappen i mittkonsolen till att nu bara finnas under Internet-knappen tillsammans med apparna Rdio, Stitcher och Storytel.

Jag tror förresten att "Internetkarta" är eller borde vara en app från Nokia/HERE. Se länken:

http://360.here.com/2014/02/25/location ... ith-volvo/

Finns det någon med en XC60 MY15 som INTE har Sensus Navigation utan istället har "Internetkarta" eller en app som heter HERE eller liknande?
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]