Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av torwald
Köpte inte paddlarna till vår bil. Hade en bil tidigare som jag provade paddlarna på en gång, på premiärturen. Är ganska säker på att jag aldrig någonsin mer använde dem. De var otroligt sega och jag ville använda dem till att tvinga upp växellådan på en högre växel, men bilen vägrade oftast. Detta var dock en saab. Jag gillar dock att lägga växelspaken i "S" läge och växla själv. Bilen är relativt snabb på att växla upp (i jämförelse med min tidigare Saab iaf). Tror dock inte jag kommer använda detta mer än fösta dagarna med nya bilen och i alperna.

Ni som har paddlar. Är de exakt samma sak att växla med paddlarna som att föra växelspaken i "s"-läget och trycka upp och ner?
Användarvisningsbild
av philipsguy
torwald skrev:Ni som har paddlar. Är de exakt samma sak att växla med paddlarna som att föra växelspaken i "s"-läget och trycka upp och ner?
Nej du måste inte lägga i sportläget för att använda paddlar, de funkar både med och utan sportläge aktiverat...
av HiTek
XC90_Executive skrev:Kör XC60 D5 Black-R. Tycker det är rätt fränt med paddlarna, även om jag inte har använt dom speciellt mycket nu första dagarna! Men det kanske kommer! :wink:
På dem kurviga vägarna är det gudomligt! 8)
Användarvisningsbild
av Grodan99
Jag kör V60 D5 AWD Black-R.....använder paddlarna mer än jag trodde. Kanon att man även kan använda dem utan att behöva lägga i S-läget. Men kan säga att med 230hk under huven i en V60 så åker S-läget i ganska ofta och paddlarna får jobba :D

Men jag gillar ju verkligen aktiv körning.
Användarvisningsbild
av sura56
En liten fundering.
Kan man eftermontera paddlar i en V60 T6 AWD 2012 ??
av BluePeter
Har paddlar i vår V60. Trodde först att jag "behövde" dem. När bilen kom, provade dem en gång. De fungerar som annonserat. Sedan bara när folk frågar. Så långt allt väl.

Däremot skymmer den högra paddeln knappen för automatisk vindrutetorkare, som jag använder oftare. Illa.
av Droopy
paddlar kan jag inet tänka mig att någon använder, lånade en subaru med paddlar på semestern och jag testade de en gång sedan var det bra med det, nog lika onödigt som dimljus, dvs något som aldrig används
Användarvisningsbild
av EjS
När du hyr en Scirocco på Nürburgring med dsg är paddler det man måste ha. I andra fall - onödigt.

Det är det lilla start/stopp batteriet. Du ka[…]

OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg Då har vi väl fått s[…]

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]