- ons 07 maj 2014, 09:03
Kan ta ett annat idiotexempel, för min importerade cabbe utan halvljusautomatik tyckte jag att ett par DRL:er fram var en enkel lösning på ljusautomatikproblemet, men se äldre bilar (min är en -00:a) som kör med DRL måste ha bakljusen tända!?
Har årsmodellen betydelse i trafiken!? borde vara enklare om det är lika för alla. Antar att det är en eftergift för att det inte slår om belysningen automatiskt vid skymning.
Men har man automatisk omkoppling vid skymning får inte bakljusen vara tända dagtid!?! Hål i huvudet...
Din bil är E godkänd med den utrustning och konfiguration som bilen levereras med.Man ska inte ta för givet att det är lagligt "bara för att Volvo kopplat det så" t.ex. får man inte köra med kombinationen dimljus och halvljus, men visst går det på många bilar...
Kan ta ett annat idiotexempel, för min importerade cabbe utan halvljusautomatik tyckte jag att ett par DRL:er fram var en enkel lösning på ljusautomatikproblemet, men se äldre bilar (min är en -00:a) som kör med DRL måste ha bakljusen tända!?
" -föreskrivna lyktor baktill och på sidan ska vara inkopplade tillsammans med varselljus på bilar som är från 1979 och nyare men inte så nya att varsellyktorna är installerade enligt de nya reglerna."http://www.transportstyrelsen.se/Global ... G_Rev6.pdf
Har årsmodellen betydelse i trafiken!? borde vara enklare om det är lika för alla. Antar att det är en eftergift för att det inte slår om belysningen automatiskt vid skymning.
Men har man automatisk omkoppling vid skymning får inte bakljusen vara tända dagtid!?! Hål i huvudet...
Senast redigerad av 1 P210, redigerad totalt 0 gånger.