Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Grodan99
Det finns väl inga liknande hjälpmedel som är helt tillförlitliga. Driver support missar ibland och ganska ofta piper den när det inte är någon direkt fara. Så de är just hjälpmedel och inget man kan lita på helt.
av Nils80
PFA skrev:Man ser inte gällande hastighetsbegränsning i 7"-tumsskärmen, däremot kan man se aktuell hastighet även i skärmen om man så vill.
Men det gäller väl bara Sensus Navigation....inte Sensus Connect Navigation. I "nya" Sensus Navigation kan man väl inte klicka för visa hastighet som ett alternativ, eller är jag ute och cyklar?
av Elmeholt
Perra83 skrev:Ja saknar fjärrkontroll som passagerarna kan använda till navigatorn.
Ska den följa med om man köper navigationsmjukvaran i efterhand eller hur fungerar det?
Användarvisningsbild
av leiwi
Elmeholt skrev:
Perra83 skrev:Ja saknar fjärrkontroll som passagerarna kan använda till navigatorn.
Ska den följa med om man köper navigationsmjukvaran i efterhand eller hur fungerar det?

Nej den följer inte med utan får köpas separat. den är dessutom inte anpassad optimalt för navigation men funkar .

I bilar utrustade med Driver support så visas gällande hastighet i den grafiska skärmen (DIM) ,hastighetsskyltarna fotograferas av kameran i vindrutan och visar således rätt hastighet
men det verkar vara lite olika meningar om visning av hastigheten i navigatorn.

Det senaste systemet som finns from v46 2014 Heter Sensus Navigation och skall inte blandas i hop med det äldre systemet som heter RTI eller Sensus Connected Touch som är ett tillbehörsbaserat system

Sensus Navigation visar inte gällande hastighet i navigatorskärmen dock visas gällande hastighet när man närmar sig en fartkamera ..men på grund av att även den senaste kartuppdateringen innhåller gamla kart data så visas här FEL hastighet på de vägar som har fått ändrade hastigheter dom senaste åren.

men där kanske man kan hoppas på en bättring nu i Maj
av Elmeholt
leiwi skrev:
Elmeholt skrev:
Sensus Navigation visar inte gällande hastighet i navigatorskärmen dock visas gällande hastighet när man närmar sig en fartkamera ..men på grund av att även den senaste kartuppdateringen innhåller gamla kart data så visas här FEL hastighet på de vägar som har fått ändrade hastigheter dom senaste åren.

men där kanske man kan hoppas på en bättring nu i Maj
Okej, så den fixar iaf fartkameror. Klarar den även att känna i vilken riktning de står? Kan man lägga in egna om det saknas?
Användarvisningsbild
av leiwi
Nej den är inte riktningskänslig utan plingar för alla men det går att uppdatera med egna kameror eller andra POI . GPX filformatet som används :D
av Trollet99
Nix. Det varnas för respektive riktning om det inlagt i databasen från Here/Volvo.
Nej - går inte ladda ner egna enl det som supportsidan säger - funkar inte alls med nyaste sensus nav. Berätta gärna hur ni lyckas med det om jag nu har fel (vilket jag synar - har provat flera gånger).
av Trollet99
leiwi skrev:Fel ! jag har uppdaterat både kameror och andra poi såsom betalstationer mm
Hämta filerna http://www.speedcam.se där väljer ni GPX format
Fungerar alldeles utmärkt :D
Hur gör du då handgripligen och vad har du för bil/årsm? Glad om jag kan bli överbevisad.:)

Låter inge bra. Vill de ska hålla i l&[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ett sätt att minimera riskerna för damm […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]

Connected Safety använder bilens inbyggda SIM[…]