Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av swed
XC90_Executive skrev:Ja det är inte dumt alls!

Tänkte ha så på min nya med. Ska stå V O L V O i mitten kvar och sen bara ha Polestar-märket på höger sida som du har det.
Att ta bort VOLVO var min variant på att firmapolicyn säger att det ska vara firma namn på bilarna och jag gillar inte klistermärken...

//B
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
swed skrev:Att ta bort VOLVO var min variant på att firmapolicyn säger att det ska vara firma namn på bilarna och jag gillar inte klistermärken...
Det var bra gjort! :mrgreen:
av KarlE
Någon som mätt verkliga effekten i en T6 med Polestar-optimering? Effekten sägs ligga på 330-335hk.
Användarvisningsbild
av swed
perhall skrev:Ändå en schysst arbetsgivare som låter dig köra T6!!
Ja helt OK,
men jag köpte den ju beggad så den kostar inte firman så mycket mer än dom andra tjänstebilarna.

Min förra Touran EcoFuel (gas) kostade 1800 i förmånsvärde, den här kostar mellan 5300 och ~8000 beroende på hur ärlig man är med extra utrustningen, så det är inte kostnadsfritt för mej heller...

//B
Användarvisningsbild
av crumpets
Det kommer bero på varje enskild installation. Att säga att det ger ditten eller datten för samtliga bilar är omöjligt. Kommer bero på insugets utformning, luftmassemätarens förmåga att adaptera, värme, luftvirvlar, detaljer i oändlighet. K&N påstår att de bänkar varje modell och kan visa nya siffror för vad just det kittet ger till den modellen. Om man bara kunde få bekräftat att de inte ljög eller förskönade alltför mycket vore de ju faktiskt bäst i branschen som i alla fall låter en veta hur -ett- exemplar av den bilen reagerade.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
KarlE skrev:Någon som mätt verkliga effekten i en T6 med Polestar-optimering? Effekten sägs ligga på 330-335hk.

Har för mig att Teknikens Värld hade bänkat en. Om jag minns rätt var det runt 335hk och 500nm+.

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]