Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PFA
Jag har en Summum med Sportpaket och i det ingår sportchassi. Mig veterligen är det samma chassi som i R-design. Chassit är ganska hårt, skulle inte vilja ha det hårdare. Men jag gillar det. Vägkänslan är bra och bilen enormt stabil. Ligger bra både på motorväg och i kurvor, korta som långa. Att den knycker till på små vägbumpar får man stå ut med helt enkelt. Det optimala chassit är kanske Four-C, men frågan är hur ofta man verkligen ändrar inställningen.
av newbie1111
R-design innan faceliften är enligt mig väldigt mycket snyggare än övriga specar.
Har själv en Summum som rullat 12 000 mil, men har även haft R-design vid ett par veckor.
R-design känns sportigare ur alla avseenden, summum mer bekvämt.
Skulle jag köpt en beggad (pre facelift )skulle jag köpt en r-design alla dagar i veckan!

Har beställt ännu en summum nu, efter faceliften är den snyggare tycker jag, och mer bekvämlighets utrustn.
av rojo8515
Jag har kört 8000 mil med min R-design MY10.

Då jag köpte den 2010 var det rätt ovanligt med R-design och jag tycker den är mycket snyggare med allt nedlackat.

Det är samma höjd och markfrigång fram till 2014, då kom Black-R paketet med 2 cm sänkt kaross.

Den har också en annan styrväxel som ger en skön känsla i ratten. Är rätt lyckat med lite hårdare fjädring om man inte kör på mycket dåliga Norrlandsvägar med många potthål och tjälskott.

Bilen går mycket stadigt utan att gunga och kränga något alls.

Sen är det ju fin utrustning som följer med, lagom skålade skinnstolar och en hel del annat. Är man väldigt bred om rumpan kan stolen kanske kännas smal.

Från MY 2014 väljer många Summun istället för de nya avgasrören, det går ju att beställa ny bil i alla möjliga varianter. En ny XC60 kan kosta från 349.000:- till 650.000:- just nu.
Det var ju bra av Volvo som nu erbjuder hellackeringen som standard, kan tänka mig att många valde r-design på bilen då för att få det, bilen ser ju lite maffigare ut då. :) Det som är lite trist med R-designen är att man inte kan speca den hur som helst. En svart xc60 my14 tycker jag är riktigt cool/ maffig 8)
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]