Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PFA
Har haft bilen i snart två månader men ännu inte testat ECO-knappen. Däremot fungerar S/S alldeles utmärkt ändå.

Exakt vad ska ECO-funktionen påverka?
av perhall
PFA skrev:Har haft bilen i snart två månader men ännu inte testat ECO-knappen. Däremot fungerar S/S alldeles utmärkt ändå.

Exakt vad ska ECO-funktionen påverka?
Det är för att den som de flesta bilar startar i ECO-läget:)
av therep
Tror att ni pratar om olika saker, start/stop-knappen och ECO-knappen är två skilda knappar. ECO-knappen kom nu först med VEA-automaten.
av perhall
therep skrev:Tror att ni pratar om olika saker, start/stop-knappen och ECO-knappen är två skilda knappar. ECO-knappen kom nu först med VEA-automaten.
OK men DRIVe-knappen i min MY12 eller ECO mode i Audi och BMW gör ju samma sak. Aktiverar s/s och gör bilen seg.
Vore bra om man kunde få s/s med dynamic mode...
PH
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Jag hittade knappen 8) Jag tryckte in den och körde. Motor/kupé värmaren gick inte igång det var svinkallt i bilen.
Det är BS. Ska inte trycka på den något mer.

/Thomas
Användarvisningsbild
av PaNi
perhall skrev: OK men DRIVe-knappen i min MY12 eller ECO mode i Audi och BMW gör ju samma sak. Aktiverar s/s och gör bilen seg.
PH

Fel. ECO-mode som kom med VEA/nya automaten i MY14 är INTE samma sak som start/stopp. ECO-mode påverkar klimatinställningar, introducerar en frihjulsfunktion och ändrar pedalmappningen mm.
av perhall
PaNi skrev:
perhall skrev: OK men DRIVe-knappen i min MY12 eller ECO mode i Audi och BMW gör ju samma sak. Aktiverar s/s och gör bilen seg.
PH

Fel. ECO-mode som kom med VEA/nya automaten i MY14 är INTE samma sak som start/stopp. ECO-mode påverkar klimatinställningar, introducerar en frihjulsfunktion och ändrar pedalmappningen mm.
Det skrev jag inte. Jag skrev att det gör bilen seg. Och påverkar klimatanläggning, gasrespons m m. Precis som ECO-knappen. Så min DRIVe-knapp gör ungefär samma sak (men troligen mindre sofistikerat) dvs den känns 25 hk svagare.
PH
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Jag har frihjul hela tiden utan intryckt ECO knapp!
Bränsleledning Volvo 240

Kommer besiktningen ha synpunkter på brä[…]

Hej Passar XC70- fälgar från samma &ari[…]

Har fått id numret till Bränle regulato[…]

Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]