Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mangeV70
När jag var och letade bil förra gången jag bytte så fanns det ett option som var lite intressant. V70 var bilen som gällde och valde man 17"-hjul så ingick borttagning av toppfartsspärr. Lite udda. Jag köpte dock ingen ny utan gick på en begagnad som hade 17" men lika väl tog det bom stop vid 213 km/h på mätaren. Den hade definitivt spärren kvar...
Användarvisningsbild
av leiwi
[quote="mangeV70"]När jag var och letade bil förra gången jag bytte så fanns det ett option som var lite intressant. V70 var bilen som gällde och valde man 17"-hjul så ingick borttagning av toppfartsspärr. Lite udda. Jag köpte dock ingen ny utan gick på en begagnad som hade 17" men lika väl tog det bom stop vid 213 km/h på mätaren. Den hade definitivt spärren kvar...[/quote]

Ligger ju något i detta
En sak som påverkar den "spärren" är däckens hastighetsgräns , med bla bättre däck kan tillverkaren sätta hastighetspärren högre (detta regleras av E-godkännande)

30% etanol höjer definitiv förbrukningen[…]

Trasig Renault Scenic

När jag skaffade min R19 bodde jag i Ume&arin[…]

Dina frågor kan du också pröva […]

För vissa bilar kan man. Det gick för mi[…]