Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
Kan det vara så att du hittat nån sittställning i förarsätet som gör att när du kör så domnar vänster arm bort lite grann?
En ergonomifråga alltså?
Om du nästa gång bara för test provar en annorlunda inställning på stol och ratt - märks nån skillnad då?

Om nån annan kör bilen med din ring på sig, kan den personen uppleva samma sak som du?

/Bo
av cheesecake
Det är inte alls någon domningskänsla. Har väldigt bra körställning i bilen. :-)
Och som jag skrev tidigare rör det sig inte heller om vibrationer.
Däremot har jag märkt att körriktningsvisaren endast går tillbaka av sig självt när jag svängt vänster. Och den är rätt trög att få tillbaka efter högersväng. Så det borde ju åtgärdas. Kanske kan det ha en koppming till rattproblemet?.....
Användarvisningsbild
av GustavB
cheesecake skrev:*koppling
Tips: finns en "ändra-knapp" på dina inlägg när du stavar fel! Hoppas pirret försvinner när du kör din bil :D
av cheesecake
Men som sagt - går det att mäta eller på annat sätt konstatera att det är något i ratten som är dåligt isolerat t ex och därför leder ström eller vad det nu kan bero på?
av kmi
Havde samme problem med knapperne på min v70r. Volvo byttede hele rattet da der var en fejlström. Bilia brugte ca 1 måned på at konstatera detta
Byte huvudbromscylinder

..Håller tummarna för att det reparer[…]

30% etanol höjer definitiv förbrukningen[…]

Dina frågor kan du också pröva […]

Trasig Renault Scenic

Har idag varit på Biltema (körde med Re[…]