Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av swed
bem skrev:Det bästa är om du kan hitta en Volvo originalbroschyr V60 MY11 för där står alla tillval och paket.
Googla och se om du kan hitta en PDF broschyr. Om du inte hittar till MY11 så kanske du kan hitta till MY12 eller nyare och där få en hum om vad du kanske kunde drömma om att din bil kunde utrustas med. En hel del måste ju vara fabriksmonterat men en del går att eftermontera (till ganska mycket dyrare peng än om det köptes fabriksmonterat). Nu verkar din V60 ganska fullsmetad med bra utrustning så är väl inte så jättemycket du kan sakna.
Visst det finns Premium Sound ljudanläggning men den du har snäppet under dvs High Performance går inte av för hackor heller (har det i min V70 MY14). Att uppgradera till Premium Sound kanske går men blir säkert väldigt dyrt att montera i efterhand.
Rear Entertainment går att eftermontera (Digital TV hade du även kunnat visa i detta system om digital TV:n hade varit fabriksmonterat, går ej eftermontera digital TV).
Fjärrstyrning av värmaren med Volvo original nyckeln är en sak som du inte kan utrusta din MY11 med, det kom först MY12, men det finns nyckelringsfjärr men i och med att du har VOC, Volvo On Call, så kan du nyttja appen Heater Start att starta värmaren från mobiltelefon (du måste ha aktivt abonnemang på VOC förstås). Den senaste mobil-appen som heter VOC fungerar bara med MY12 eller nyare.
Sensus Connected Touch är en sak du skulle kunna utrusta bilen med.
Ventilerade lädersäten skulle nog bli en väldigt dyr historia att efterutrusta bilen med, om det skulle gå, men jag tror inte det finns till V60 (till V70 finns det som tillval).
Elektrisk baklucka vet jag inte om det finns till V60 (går hur som helst inte att eftermontera vad jag vet, måste vara fabriksmonterat).
Sen är ju lite enklare saker som stänklappar fram+bak och lastgaller inte så dumt att ha.
Det mesta av Volvo tillbehör du kan eftermontera i din V60 MY11 hittar du här:
http://accessories.volvocars.com/Access ... .D/Details

/Bo
Premium Sound tror jag också blir för dyrt i förhållande till vad det ger, har lyssnat på det, tycker faktiskt det jag har, låter helt OK.
Använder HeaterStarter appen och det funkar nästan varje gång faktiskt.
Conected Touch känns inte så intressant faktiskt.
Ventilerade säten hade jag faktiskt kunna tänka mej att betala en hel del för, men det verkar som sagt inte finnas till 60-serien.
Elektrisk baklucka skulle jag också vilja ha, men det verkar inte heller finnas till 60-serien (går säkert inte att eftermontera heller).
Kamera fram däremot ska jag kolla vad det kostar, jag har ju bak och det tycker jag är kanon.
Tack för länken, fanns en hel del skojigt där.

//Bosse
Användarvisningsbild
av swed
Perra83 skrev:Jag har ingen kamera och skulle vilja ha både fram och bak. Bak skulle vara bra att ha vid fickparkering och för att kunna köra nära släp.
Back kameran är kanon ofta, men i synnerhet när man ska "backa till" släp.
Tycker inte Volvo är så prisvärda på just backkamera jämfört med konkurrenterna.
Jag jämförde med min bil på "Min Volvo"...

ADAPTIV FARTH M AUTOBROMS
BAGAGE/LASTRUMSMATTA VÄNDBAR
BLIS: KAMERA F DÖD VINKEL
BÄRKASSEHÅLLARE I LASTUTR
DIGITAL TV FUNKTION
DRIVER ALERT SYSTEM
EL. BARNSÄKERHETSLÅS
ELFÄLLBARA NACKSKYDD BAK
ELINFÄLLBARA BACKSPEGLAR
ELMAN FÖRARSTOL M MINNE
ELMANÖV. PASSAGERARSTOL
ELUPPVÄRMDA SPOLARMUNST.
ELUTTAG 12V BAK
FJÄRRKONTR FÖR MULTIMEDIA
FUKTSENSOR
GLASÖGONHÅLLARE
HASTIGHETSBEROENDE SERVO
HOMELINK EU
INNERBACKSP AUT AVBLÄNDN
KEYLESS DRIVE, PERS-COM.
LAMINERAT GLAS RUNT OM
MATTSATS SKÅLADE GUMMIMATTOR
PANORAMAKAMERA FRAM,VIDVINKEL
PARK ASSIST CAMERA
PARKERINGSHJÄLP FRAM/BAK
PARKERINGSVÄRMARE M TIDUR
PEDESTRIAN DETECTION
POLESTAR EFFEKTOPTIMERING
PREM.SOUND MULTIMEDIA 7"
PRIVATLÅSNING LASTUTRYMME
QUEUE ASSIST AUTOMAT VXL
RTI - NAVIGATIONSSYSTEM
SOLLUCKA, GLAS
VINTERHJUL CONTINENTAL FRIKTION ALUMINIUMFÄLG
VOC M FJÄRRSTART PARKVÄRM
Användarvisningsbild
av swed
XC90_Executive skrev:Jag jämförde med min bil på "Min Volvo"...

Det som står på min som du inte verkar ha är:
BÄRKASSEHÅLLARE I LASTUTR
DIGITAL TV FUNKTION
EL. BARNSÄKERHETSLÅS
ELFÄLLBARA NACKSKYDD BAK
ELMANÖV. PASSAGERARSTOL
ELUPPVÄRMDA SPOLARMUNST
FJÄRRKONTR FÖR MULTIMEDIA
HOMELINK EU
PANORAMAKAMERA FRAM,VIDVINKEL
POLESTAR EFFEKTOPTIMERING
PREM.SOUND MULTIMEDIA 7”

Det är lite grejer till som står på min, men det är typ vändbar/vikbar matta till bagaget, 18" vinterhjul osv
Kul, lite att kolla mot:
  • Elfällbara nackstöd har jag
    Eluppvärmda spolarmunstycken har jag också
Konstigt att utrustningslistan på "Min Volvo" inte stämmer, Takluckan står inte heller med ju...

Bärkassehållaren, kamera fram och Polestar är det som jag kommer försöka skaffa framöver.

Kommer även sätta in en "CutOut" (Avgasspjäll) då jag, ibland, vill ha lite mulligare ljud.
Kanon tycker jag att den idag knappt hörs på tomgång.
Den låter "rätt gott" när man gasar fullt, men lite för lite tycker jag.

Har kollar och det passar rätt bra att klippa in den vid sista böjen in i slutdämparen,
borde bli rätt stor skillnad utan sista dämparen... 8)
Jag gjorde en liten edit på mitt inlägg ovan, för kännedom! :wink:

Ja, det hade varit ballt tror jag! Jag ska beställa en ny bil inom några veckor, annars hade jag nog köpt K-pax avgassystem. Låter helt underbart och ser original ut! :D

[youtube]hIOmDRJ3UWM[/youtube]

Alternativet hade varit Heicos, så man får både sportavgas. och möjlighet att med en knapptryckning får lite lägre ljud.
Användarvisningsbild
av swed
Har faktiskt kollat på Heicos alternativ, men det är rätt dyrt.

En "exhuast cutout" finns för under tusenlappen på Ebay,
och jag har en polare som kan hjälpa att "klippa in" den.
Användarvisningsbild
av Perra83
swed och XC90_Executive Har ni båda summum utrustade bilar?

För i summum ingår en hel del och då står all den utrustningen kanske inte med på Min Volvo?

Både jag och sambon har "bara" R-Design utrustade bilar och dom har sedan rätt mycket extra utrustning som då står med på Min Volvo.

swed du har ju laminerade rutor runt om fast det står uppdelat på två olika poster.

Ser nu att jag även har: RAILS I BRIGHT ALUMINIUM det är snyggt till all annan R-Design utrustning utvändigt plus side scuffen i samma färg.

Måste säga att jag gillar V60 mer och mer :D Just D4:an går väldigt snålt men är ändå stadig i chassit och går otroligt tyst mm.
Nämnde ja att jag är väldigt nöjd med bilvalet :lol:
B230F går fett

Kolla här om det hjälper 1-2-1 = Luftm[…]

Byte huvudbromscylinder

..Håller tummarna för att det reparer[…]

30% etanol höjer definitiv förbrukningen[…]

Dina frågor kan du också pröva […]