Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av broddan
Det är den " gamla" d3 motorn med 163 hk.
Användarvisningsbild
av bem
broddan skrev:D3
D3 med automat verkar inte vara optimal kombination på en V70 som jämförelse men de som tyckte så var Vi Bilägare när de testa en V70 D3 MY14 med automat men den D3:an har 136 hk (dock 2.0 lit så där är det samma som MY2012 fast den har 163 hk). Så ha det i åtanke, men du lär upptäcka detta vid provkörning om det gäller även en V60 med D3 163 hk 2.0 lit motorn med automatlåda.

VIB nr 12 2013:
"Vår största invändning gäller motorn, eller snarare sagt samspelet med automatlådan. Bilen tvekade ofta mellan växlarna, kändes mer än lovligt seg i starten och hade väldigt svårt att växla ned när vi trampade på pedalen i botten för att komma förbi någon långtradare".

/Bo
av broddan
Jag tittar inte på automatlåda, alldeles för roligt att växla.
av broddan
Blev en v60 r-design 2012 d3 vit. Leverans sker om två veckor, måtte tiden gå fort.
Användarvisningsbild
av bem
Grattis!
Kul väntan nu...

Lite mer spec på din bil vore intressant.
Hur långt har den rullat - blev det den som rullat 4000 mil?

/Bo
av broddan
Har inte mer spec nu, annonsen försvann när jag bestämt mig och hade fått rätt pris men kan få in det när jag får den.
Den har rullat 4077 mil, knappt inkörd.
av broddan
Körde förbi volvohandlarens inhängnade parkering idag för att kolla om den anlänt till dem, kubde inte hålla mig. Mycket riktigt så stod den där vit som snö med sommarhjulen på. Tråkigt att jag måste köra vinterhjul några veckor innan de är tillbaka på. Glömde jag säga att väntan är olidlig?
B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (ibland)[…]

Men är kabeln som strömtjuven satt p&ari[…]

Northvolt kommer att avveckla all produktion vid b[…]

Jag har en gammal saab 900 turbo som är trimm[…]