Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Grattis till nya bilen!
Brorsan har också en XC60 AWD och kom liksom dig från en V70. Han ångrar inte en sekund sin XC60. Och den är underbar att åka i det måste man hålla med om, och köra förstås (har provat brorsans några gånger). Jag tuffar dock vidare i en V70 D3 2014 (Momentum Business med Klimatpaket+VOC) som går rätt fint också.
Ser att det är en XC60 AWD D4 du köpt - vad har den för specifikation i övrigt som du kan njuta av nu?

/Bo
Tack!

Jo elinfällbara backspeglar. Skall prova att trycka in båda knapparna och se vad som händer. (Nu viker dom sig när man låser).

Momentum Business Edition II med vinterpaketet som de fortfarande har som erbjudande
Enda avsteget utifrån det blev färgen för jag kunde inte tänka mig vitt (blir alldeles för smutsigt) eller svart (blir alldeles för repigt) D4:an med 181 och ett himmlarns massa bottendrag känns alldeles ypperlig tillsammans med geartronicen. Jo jag vet, hade jag väntat längre hade jag ju fått en VEA med 8 stegad. Men jag tänkte att nått beprövat kan vara bra och fem cylindrar är trots att fler än fyra :-) Har aldrig haft diesel förut, inte ens kört det förutom provkörningen. Vid motorvägsfart hör man den inte och när man kör i byn så mullrar det alldeles fantaskiskt fint.

Nu väntar jag bara på att affärn skall öppna så man får åka ner och lördagshandla :-) Alltså åkandet är den roliga biten i den ekvationen. :-)

Sedan skall jag sätta mig en stund i lugn och ro och bläddra runt i Sensusen. Strömmar spotify från frugans Iphone gör den redan men det var nått väldigt enormt mycket man måste kolla in i den för att få nån uppfattning om vad man vill ställa in.
Vi hämtade också ut våran nya XC60 D4 AWD igår. Verkligen ett kul Fredagsnöje.

Bild
Har lagt till spec i signaturen nu.
Vinterfälgarna är 18 tum Mantus.
mrtdi skrev:Vi hämtade också ut våran nya XC60 D4 AWD igår. Verkligen ett kul Fredagsnöje.

Bild

Underbar bil, ta lite fler bilder, även invändigt :)
hakank skrev:Grattis! Ville inte svänga in i garaget efter lördagshandlingen med min idag.

@PFA. Är det inte din tur snart?
Haha....kan tänka mig det!

Jo, på fredag är det dags. Ska så klart bli kul, det är ju en olidlig väntan detta. Varför är man så larvig? :)
Cigg-uttag maxström?

Hej Det står i instruktionsboken. Max str[…]

Parkslide är undantaget kravet på utr[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Aktiv stötdämpning, Four-C (Continuously[…]

Volvo 740 startar inte

Vill tacka för hjälpen, felet är av[…]