Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken färg på XC60?

Svart metallic
3
10%
Electric silver
17
57%
Twilight brons
10
33%
av CHSC
Byggde ihop en summon med Rich java och Avior fälgarna, inte dumt det heller.
Användarvisningsbild
av Nexus6
Jag kommer antagligen vara den enda med en Flamenco-röd låter det som. Ville ha en ljus men fick jämka lite med fästmön, röd skulle det vara för att jag skulle få Premium Sound och subwoofer... Så det blir nog till att putsa ett tag framöver...
Användarvisningsbild
av MartinS
XC90_Executive skrev:Jag går mot strömmen och tycker att Crystal White är den absolut snyggaste färgen på XC60! :D
Cosmic White ätt den snyggaste färgen på en R-Design XC60 fram till MY13 tycker jag. Nu finns den väl inte längre och Inscription crystal white på en MY14 är inte alls lika läcker tycker jag.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Tycker Cosmic är så "smutsig". Crystal vit är klarare och snyggare enligt mig. Speciellt i solljus när den skimrar snyggt!

En Crystal vit XC60 Summum, med exteriört stylingpaket i Iron Stone och svarta 20" Candor är GRYM! Så grym att det kanske blir en sån så fort man kan beställa MY15! :wink:
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Är inte Crystal white samma som white pearl som fanns runt 07? Tycker själv Comsic White är riktigt snygg men det fanns ej till MY14 så det blev Crystal white istället. Förövrigt tycker jag färgen på XC Coupé är rätt lik Comsic White :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Var väldigt mycket strul med White Pearl enligt vissa uppgifter, så det är med största sannolikhet en del som skiljer dom åt. Hade en (eller egentligen haft två) XC90 Executive för många år sedan. En MY07, dvs precis när faceliften hade kommit. White Pearl med Chestnut brunt Executive softläder. Sjukt snygg kombo!! :-)-) Hade tur som lyckades beställa en sån, för allt strul med lackeringen gjorde att det var en av dom sista i den färgen, iallafall i Sverige. Kul med lite unik bil de två åren jag hade den! :wink:

Det man kan tänka på vid färgval med lite coola effekter är att det är extremt svårt att få det bra vid omlack. Dvs lackar man om en dörr så kan det skilja sig mycket från resten av bilen. Av färgerna TS tar upp borde det vara electric silver som är mest känslig för sånt.
Användarvisningsbild
av Funk
Det finns lite problem med nyansskillnader på Inscription Crystal White, på grund av av att den tydligen täcker sämre än andra kulörer. Den är ju annars riktigt snygg totalt sett. Färgen är även mycket lättare att bättra än den gamla vita pearlen som fanns tidigare. Electric Silver har fortfarande samma problem vid omlack som XC90_Executive beskriver...

/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 0 gånger.
av CHSC
Tror frugan har beslutat att det blir twilight brons med Titania 20" fälgar.
B230F går fett

Jag har felkoder för lmm och lambdan (iblan[…]

Låsproblem passagerardörr

Kabelbrott i framdörr har haft samma problem […]

Har kört med Rica i ett flertal bilar och j&a[…]

Byta bältet mitten bak??

Hej nej det är inte så enkelt tyvä[…]