Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poscarjr
Trist med taket Mats - men det borde ju inte vara för mkt begärt med en uppgraderad nyckel som kompensation. Det är väl bara mjukvara dessutom som borde vara enkelt att cleara mellan ÅF och Volvo.
Din bil var nog den som befann sig under skynket bredvid vår. Vi susade iväg vid 15.45 cirkus.
/Patric

PS
Nu har ju jag en V70 där jag inte kunde välja färg på taket utan det är standard med ljust tak till den i övrigt mörka inredningen. Kanske kommer du på sikt tycka att felet var ganska bra trots allt. :)
av Gunner
Fan! Då missa vi varandra med max 10 minuter! :) . Stod i tvätten bredvid, då det vore pinsamt att lämna in gamla kärran annars! :) Jo då, min under skynket å på tur, efter din. Klart man vänjer sig, då man är van med vitt! :) . Men tror det varit snyggt, till en i övrigt helsvart bil och klart man blir lite besviken. Då man sett fram emot något udda. Men tror knappast jag kommer tänka på det, om ett halvår! :)
I övrigt kan jag bara instämma i din lilla recension! Blir nog mumma det här! :)
God Jul! Mats
av PFA
Trist Mats! Garanterat kan/ska ÅF kompensera dig för detta, och Volvo kompenserar ÅF i sin tur - om det är Volvo som felat. Något annat känns orimligt. Jag har själv beställt med svart innertak samt BE PRO för att få panoramatak bl a i syfte att få en rymligare känsla i kupén. Jag hade blivit skogstokig om samma sak hänt mig. Jag har precis nu mailat min säljare för få bekräftelse på att de integrerade bälteskuddarna som jag lade till i efterhand verkligen kommer med.

Det jag funderar på är var det gått fel i ditt fall. Detta är sannolikt inte ett fel som inträffat i samband med monteringen, utan snarare i affärs-/ordersystemet. Vet inte hur integrerade systemen mellan Volvo och ÅF är, de använder kanske rentutav samma? Å andra sidan ska naturligtvis inte du som köpare behöva bry dig om vart felet begåtts.

Men precis som poscarjr så är jag säker på att du kommer att vänja dig - även om det är surt nu naturligtvis.
Användarvisningsbild
av poscarjr
När mailet från Volvo kom som förkunnade att plåtjobbet hade börjat (status 2) så nämndes att man fortfarande hade chansen att lägga till eftermonterad utrustning. Jag velade nån dag men ringde sen ÅF och beställde ett fast drag av honom. Dagen efter (senast, minns inte om jag var inne samma dag) såg jag det på specen på Min Volvo.
Klädsel står ju oxå specad på Min Volvo - för mig exempelvis 'Mörkgrå Läder Prestige E101'.

Mats - hur ser det ut för dig? Kan kanske ge en hint om var det gått fel.
av Gunner
Får tacka för alla sympatier, men fortsätter detta. Börjar jag snart böla! :lol:
Ta hand om er och era nya/kommande pärlor! Återkommer om besked och framförallt, genomlysande recensioner!
//Mats
av Gunner
poscarjr skrev:När mailet från Volvo kom som förkunnade att plåtjobbet hade börjat (status 2) så nämndes att man fortfarande hade chansen att lägga till eftermonterad utrustning. Jag velade nån dag men ringde sen ÅF och beställde ett fast drag av honom. Dagen efter (senast, minns inte om jag var inne samma dag) såg jag det på specen på Min Volvo.
Klädsel står ju oxå specad på Min Volvo - för mig exempelvis 'Mörkgrå Läder Prestige E101'.

På "Min Volvo" Står det K661 på klädselval. Vilket betyder svart innertak. Så det är på fabriken de klantat sig!
av PFA
Gunner skrev:
poscarjr skrev:När mailet från Volvo kom som förkunnade att plåtjobbet hade börjat (status 2) så nämndes att man fortfarande hade chansen att lägga till eftermonterad utrustning. Jag velade nån dag men ringde sen ÅF och beställde ett fast drag av honom. Dagen efter (senast, minns inte om jag var inne samma dag) såg jag det på specen på Min Volvo.

På "Min Volvo" Står det K661 på klädselval. Vilket betyder svart innertak. Så det är på fabriken de klantat sig!
Tycker ändå det är en märklig slump, dvs om felet som inträffat inte är kopplat till specändringen.
av Gunner
Klart det är! Sen har de inte får ut det till golvet. Alternativt att bilen gått i produktion på en gång/eller någon som avbokat? :???:
av Ulmerkotte
Fasiken sicken skön bil! :P På jungfruresan försökte jag ställa in automatiskt helljus, vilket jag hade inbillat mig att jag hade! :( .. inte läst på ordentligt om förkortningarna, ABL har jag men inte AHL... man får väl leva vidare utan det :| ...kostar väl en slant att uppgradera, om det går?... 6-växlade man-lådan lirar gött som andra påpekat!
av Exquattro
Det måste ju vara kul (och lite annorlunda) för Volvo med alla entusiastiska hurrarop, provrapporter och förväntansfulla nybilsköpare som nu härjar i forumet o pressen. Jag skulle också velat stå i kön. Ska köra mycket nästa år så jag får byta upp mej snart. :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 39

[…] och T5 finns endast med framhjulsdrift[…]

Min uppfattning är att AWD-systemet är p[…]

Vilket nr på säkringen är det?

Instabil styrning (XC70 -16)

Hejsan, Ny på forumet.. XC70 D4 Awd 2016. […]