Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Exquattro skrev:Köpte nya orginal torkarblad till min bil. 616:-!! Made in Poland! Det verkar dessutom vara svårt att få tag på icke orginal. Behöver inte tillägga vad jag känner för en sådan prissättning. :evil:
Gummimattorna i bilen är oxå made in Poland såg det när jag öppnade förpackningen. :wink:
av mattish
Ockerpriser garanterat. Köpte flatblade till c-maxen på Ford dvs fordblad, 256:- för torkarna som håller betydligt bättre kvalité än Volvos. . Tillsammans är dom längre än Volvons.

Skoj att man går till mekonomen för att köpa torkare till v60 och att dom säger inte att det finns hos dom. Det är ju samma blad som på v70in ;)

Spelar ingen roll att man köpt en bil för över 300000!! Ska en bräda till huset kosta 6000:- för att huset kostar tre miljoner?

Jag ska byta på v70in för andra gången på 3500 mil. Det är nog inte hur långt man kör utan mer hur mkt sol och salt som sliter på dom. Volvos torkare är inte bra!
av perhall
"Made in Poland" är upplysningsvis inte så billigt längre, men ryktet hänger tydligen kvar...
Håller med om att Volvos torkare genomgående är dåliga, har på flera bilar haft bättre effekt med torkarblad från Biltema.
Sen är det tydligen lite olika serier för jag fick verkligen två stora klumpar på de blad jag köpte på Tema enl. rek.tabellen för ett par veckor sen...
PH
Användarvisningsbild
av SvenB
Ibland verkar det som att Volvo har två standard på torkarblad. De som sitter på vid leverans, och de som de säljer i resrevdelsbutiken. De blad som satt på min MY-10 satt kvar när jag böt in den 4 år senare.
av mattish
Volvos torkarblad är av dålig kvalité har jag insett ordentligt nu efter att satt på Boschs blad istället. Dessutom 200:- billigare!!
Äntligen en vindruta man kan se ut genom utan ränder. Ränder fanns från början med de två uppsättningar volvoblad jag har förbrukat sen bilen var ny för 3500 mil sedan.
av Exquattro
Jag har inte heller fått rutan perfekt förrän jag bytte till samma märke, att det kan vara en sådan skillnad.? Dessutom så mycket billigare ??:-/
Användarvisningsbild
av SvenB
hakank skrev:Köpte på wipers när min hade gått 3000mil och orginal var totalsluta. nu vid nästan 9000 så visar de tendenser till att vilja bli bytta..
Köper man Wipers egna, eller annat märke via Wipers?
Användarvisningsbild
av hakank
Jag köpte Wipers egna vilket jag som sagt kan rekommendera. Om de nu inte har ändrat ngt så att det inte är samma typ eftersom det var tre år sedan.
(Jo håller så länge)

/Håkan

Hej, Behöver byta styrservopump (elektrisk) […]

Har i dag haft ett meningslöst samtal med sup[…]

Solenoid b4b

Tack!

Inte är väl polerna skiftade mellan 740 […]