Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
Va, ingen fartbegränsare i XC60? Har en V60 MY12 nu och har vant mig vid begränsaren. Använder den klar mer än konstantfarthållaren i Göteborgstrafiken. Sätter den på hastighetsbegränsningen +30 för att få behålla körkortet. Snart dags att beställa MY14. Hade tänkt att det skulle bli en XC60, men det här var ju ett minus...
av KarlE
s6025t skrev:Alla svenskspecade bilar i 60 serien har fartbegränsare iaf det ger extra poäng i euro-ncap på 60 bilarna
Det finns både bilar med o utan beroende på marknad
Här är en ratt med fartbegränsare den har 2 knappar istället för "cruise" http://www.swedespeed.com/artman2/uploa ... -wheel.jpg
Här en utan http://images.thecarconnection.com/lrg/ ... 2514_l.jpg
Jag har den andra, med en knapp! :-(O)
Användarvisningsbild
av MartinS
Xc60 my14 verkar inte heller ha begränsare om man tror på volvos pressbilder, varken med eller utan acc.

Bild

Bild
av Qualia
Du ju alltid sätta på 30 vid 30väg,
Men tyvärr så är läget för alla som har XC60.
Användarvisningsbild
av meko
:shock: :shock: :shock: Menar ni på fullaste allvar att ni använder Fartbegränsaren??? :shock: :shock: :shock:
Enda funktionen(!) är att man då och då trycker fel och förväxlar den med Farthållaren! :evil:
av swemax
meko skrev::shock: :shock: :shock: Menar ni på fullaste allvar att ni använder Fartbegränsaren??? :shock: :shock: :shock:
Enda funktionen(!) är att man då och då trycker fel och förväxlar den med Farthållaren! :evil:
Jag tycker att den kan vara nice vid långkörningar då den ger möjlighet att byta körställning för högerbenet

Tyvärr känns det som läget är lite snålt ställt för hur mycket man kan gasa utan att den kopplar ur är lite snålt ställt

Dessutom kopplas adaptiva cruisen ur
Användarvisningsbild
av meko
swemax skrev:
meko skrev::shock: :shock: :shock: Menar ni på fullaste allvar att ni använder Fartbegränsaren??? :shock: :shock: :shock:
Jag tycker att den kan vara nice vid långkörningar då den ger möjlighet att byta körställning för högerbenet

Tyvärr känns det som läget är lite snålt ställt för hur mycket man kan gasa utan att den kopplar ur är lite snålt ställt

Dessutom kopplas adaptiva cruisen ur
Eh... när använder du farthållaren då??? :shock: Då kan man ju sprattla med båda benen om man vill! :wink:
av swemax
För vänsterfoten finns ju ett stöd men högern blir hängande i luften
Jag tycker det är skönt att kunna "luta" den mot gaspedalen ibland

För övrigt finns det inte så många sätt att ha den om man snabbt ska kunna bromsa
Fälgar till V70- 2015 (diesel)

Fälgar från nyare Volvo (SPA) eller f&a[…]

B230F går fett

Det är relativt vanligt att bränsletryck[…]

Bakvagn V70 AWD _97

Ja , jag har sett den sprängskissen men jag v[…]

Bränsleledning Volvo 240

Slangen ska mellan pump under bilen och filter i m[…]