Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blixnabb
Keyless vill jag inte vara utan, man lär sig snabbt hur man gör det effektivast, jag gör som Per ovan, smäller igen förardörren och touchar bakdörren på vägen.
Otroligt skönt att slippa fippla med nyckeln.
av Primus
Haha... Jag var säker på att jag inte skulle vilja ha Keyless. Efter att läst vad ni skriver börjar jag vackla.. 8)

Men detta att låsa in nyckel om den ligger i jackan i baksätet, hur känner bilen att nyckeln är inne och inte ute?
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Det finns en antenn inne i bilen för nyckeln, har den kontakt med nyckeln så låser den inte.
Har du två nycklar med dig så håller den koll på att den ena är utanför och den andra inne och låser då dörrarna, känns som att det är idiotsäkert (om inte elektroniken ballar ur)
Användarvisningsbild
av P210
Men detta att låsa in nyckel om den ligger i jackan i baksätet, hur känner bilen att nyckeln är inne och inte ute?
Min V50 har fem sensorer utplacerade i bilen enligt instruktionsboken,som känner av nyckelns position, det borde vara nästintill idiotsäkert...
Om jag tex står utanför bilen och böjer mig in för att starta dieselvärmaren kan jag inte vrida på tändningen med nyckeln i jackfickan/utanför dörröppningen, den måste in i kupén.
Och om man kör in i en P-ruta så petar jag alltid till bakdörrens handtag för att låsa bilen, man släntrar ju ända förbi, glömmer man det är det ju bara använda fjärren en bit bort....

Som sagt, oumbärligt och inget man vill vara utan när man haft det en gång, andra "keyless"lösningar där man ändå måste hala fram nyckeldosan och stoppa in i ett hål på instrumentbrädan känns gammalmodiga i jämförelse..
av Monchichi
Jag har aldrig haft problem med keyless (v70 och xc60) och det är otroligt bra i mitt tycke. Skulle inte vilja vara utan det igen!
Användarvisningsbild
av Tzzzzzz
Jag hade keyless i min s60 och det var helt underbart. Peftekt med nyckelminne så stolen själv ändrar sig efter förrare. Saknar keyless jätte mycket nu när jag inte har det i min nya bil
Användarvisningsbild
av sura56
Keyless är nog det bästa tillvalet man kan ha.
Jag gör som flera här ser jag, går ur bilen, stänger dörren med höger hand och nästan samtidigt
lägger handen (fingret) på handtaget på vänster bakdörr.
av chaffis75
Vad händer då jag har familjen i bilen, jag går in på Ica för att handla lite snabbt medan familjen sitter i bilen och jag har nyckeln i fickan?

Mvh
Fredrik
Byte huvudbromscylinder

Ta lös elmotorerna för p-bromsen och se […]

Jag har inte sett några specifika kommentare[…]

Stötdämpare bak

Det finns en nackdel med att "konvrtera bort […]

Byta servo XC60

Har en 2011 XC60. Alla varningslampor för bro[…]