- sön 23 aug 2015, 17:42
#998610
Hej,
Köpte den för mindre än ett år sedan o hade då gått 8000, (ingen krok) reflekterade då på att den växlade hårt och slirade, TF80sc. Säljaren sa att den inte gjorde det. 1500 mil senare Byter Bilia olja (kolsvart och tjock, nästan bränd) i den o det blev värre, nu ska dom byta låda och och jag ska få en renoverad av försäkringsbolaget.
För att ta hand om denna låda bättre, (han har inte varnat för hög växellådstempratur) om jag sätter en extra kylare till lådan antingen en extra orginal där kylarvattnet går igenom eller en "luftkyld" att sätta i grillen. Dum idé? Hört att tempen på oljan ska ligga mellan 70-90c i lådan? Tänkte det kanske hjälper till att hålla lådan i bättre trim då denna är "kompaktare" än tidigare Tf80 låder.
Tacksam för idéer och reflektioner.
Köpte den för mindre än ett år sedan o hade då gått 8000, (ingen krok) reflekterade då på att den växlade hårt och slirade, TF80sc. Säljaren sa att den inte gjorde det. 1500 mil senare Byter Bilia olja (kolsvart och tjock, nästan bränd) i den o det blev värre, nu ska dom byta låda och och jag ska få en renoverad av försäkringsbolaget.
För att ta hand om denna låda bättre, (han har inte varnat för hög växellådstempratur) om jag sätter en extra kylare till lådan antingen en extra orginal där kylarvattnet går igenom eller en "luftkyld" att sätta i grillen. Dum idé? Hört att tempen på oljan ska ligga mellan 70-90c i lådan? Tänkte det kanske hjälper till att hålla lådan i bättre trim då denna är "kompaktare" än tidigare Tf80 låder.
Tacksam för idéer och reflektioner.