Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Strebern
#997662
Har du dåligt med pengar och bryr dig om soppaförbrukning och andrahandsvärde, köp en D4:a VEA.
Har du bättre med pengar och har råd att tanka lite mer, köp en T5 eller T6.

T5 och T6 är helt andra grejer än Volvos dieslar, finns inte en likhet i upplevelse. Jag har ju haft många bilar med 200+ hk, och att gå under det finns inte ens på kartan för mig, och att köra diesel, fyf*n vad tråkigt. (körde nya XC90 med nya D5:an, det var det tråkigaste och slöaste jag kört på många år, totalt karaktärslös och menlös)
av valln
#997859
Strebern skrev:Har du dåligt med pengar och bryr dig om soppaförbrukning och andrahandsvärde, köp en D4:a VEA.
Har du bättre med pengar och har råd att tanka lite mer, köp en T5 eller T6.

T5 och T6 är helt andra grejer än Volvos dieslar, finns inte en likhet i upplevelse. Jag har ju haft många bilar med 200+ hk, och att gå under det finns inte ens på kartan för mig, och att köra diesel, fyf*n vad tråkigt. (körde nya XC90 med nya D5:an, det var det tråkigaste och slöaste jag kört på många år, totalt karaktärslös och menlös)
Jag håller med dig i mycket men ska man behålla bilen länge typ 8 år tror jag att man gör en bättre affär med en T5 gentemot D4 vea. Ett lägre andrahandsvärde för bensinbilen kan ha stor påverkan på totalkalkylen, men jag tror att dieselmotorns lägre förbrukning äts upp av att dieselmotorn får dyrare reparationer, addera också rep och drivmedel för dieselvärmaren i kalkylen och skillnaden i kostnad mellan motortyperna torde vara små. Definitivt inom felmarginalen.
Drivaxel xc90 sport.

Hej, har tidigare haft en v50 med sportchassi och […]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]