Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FreddeUme
Hej,
Har sökt diverse forum men hittar inget om V60 årsmodell 2012 och extraljus. Vad jag undrar över är ifall det finns framdragen el för extraljus? Vid höger strålkastare finns ju en kabelkontakt som skulle kunna vara rätt. I andra forum så pratar man om att det för V70 bara var att köpa en knapp och sen så aktiverades el fram till de framdragna kablarna. Finns något liknande på V60?

Jag har alltid monterat extraljus själv. Fästplatta och relä från Biltema för några hundringar. Nu senast blev det en led-ramp på Toyotan. Men ju nyare bli ju knöligare är det ju att sno tändström från helljus så det skulle ju vara perfekt om det fanns färdigdragen el (om den nu inte kostar 2000kr att aktivera).

/Fredrik
av Hoookan
Hej!
De finns säkert inget färdigdraget för extraljus på Volvo.
Har själv en V60 2012 men tycker det är bra ljus på bilen. På min förra bil, en Golf 5 tyckte jag de var dåligt helljus så jag monterade extraljus, snodde tändström från helljuset, satte in sladden i sockeln till helljuslampan.
Funkade bra på min Golf, kan nog funka på V60 också.
av FreddeUme
Det var trist. Jo, det går säkert att sno tändström. Har fått tips på vilken kabel det förmodligen är. Men jag upptäckte kontakten vid höger strålkastare och fick ett hopp. :-)

Tycker också att de är ok ljus på den men det blev riktigt bra med led-ramp. 600kr från AliExpress och superlätt att montera fast då det inte väger mycket. Men som sagt, man får väl dyka in under huven och dra egna kablar då.
Drivaxel xc90 sport.

Hej, har tidigare haft en v50 med sportchassi och […]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]