Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har levt med min bil ca. 8 månader nu, och är i stort sett nöjd, men det finns vissa saker som man borde tänkt på!

+Rolig att köra
+Räcker till storleksmässigt för dom flesta
+Premium Sound stereon

Sen kommer några grejer som jag är mindre nöjd med (inte bilens fel, utan det är jag som borde valt annorlunda)

-Borde valt automatlåda. Den manuella är bra, men automat hade varit att föredra. Miss av mig.
-Skriva in adresser i navigatorn är lite omständligt.
-D2-motorn. Den räcker till för mig, men med facit i hand så skulle man ha gått på en D3, särskilt när man hade en V50 2,0D tidigare.
-Färgen, Ember svart är fin när den är ren, men hur ofta är den det? Skulle försökt att hitta en Seashell beige?
-Variabel hastighetsberoende servo. Inget att skriva hem om.
-Takluckan som brusar alldeles för mycket. Går bara att ha öppen i bakkant. Måste bero på takvinkeln eller nåt?
-Start/stopp. Är irriterande, bara nåt för tillverkaren att få ner förbrukningen med, helt onödigt för dom flesta!

Man lär sig så länge man lever, får väl rätta till det vid nästa bilbyte.
Enduroåkaren skrev:Har levt med min bil ca. 8 månader nu, och är i stort sett nöjd, men det finns vissa saker som man borde tänkt på!

Skulle försökt att hitta en Seashell beige.
Hade en härligt snygg "Ferrariröd" V40 D4 R-Design MY13 tidigare, men precis som för dig så såg man skiten väldigt lätt på den. Köpte nyligen en XC60 och valde nu Seashell Beige Metallic. Den känns efter tre veckor helt perfekt :)
spaceuser skrev:
Enduroåkaren skrev:Har levt med min bil ca. 8 månader nu, och är i stort sett nöjd, men det finns vissa saker som man borde tänkt på!

Hade en härligt snygg "Ferrariröd" V40 D4 R-Design MY13 tidigare, men precis som för dig så såg man skiten väldigt lätt på den. Köpte nyligen en XC60 och valde nu Seashell Beige Metallic. Den känns efter tre veckor helt perfekt :)
Då är vi två :-)-)
En Caspian blue XC70 var inte den roligaste bilen att hålla rent...
spaceuser skrev:

Röd är en favoritfärg, men skiten syns lite väl bra på den. Skulle jag köpa en helt ny V60, så skulle jag välja Osmium grey, tror jag?
Min förra bil var en Savilegrå V50 och den var också hopplös att hålla ren, så man borde ha lärt sig efter den, nu vet jag att det inte blir nån mörk bil mer. Återstår att man håller det löftet nästa gång det rycker i bilbytestarmen. Räcker med att det kommit lite regn, så far det det upp och lägger sig på stötfångaren bak av turbulensen, och det ser tråkigt ut.
Bara jag som föredrar bilar som blir smutsiga? Gråa och silvriga färger ser förvisso aldrig smutsiga ut men samtidigt känns tvättandet ganska tråkigt numera. Har en oyster grey S80 själv och möjligen att den ser lite mindre blank ut när den är smutsig på sin höjd. Mycket roligare att då tvätta en svart bil även om den inte ser ren ut lika länge.
TommyP86 skrev:Tips är att använda postnummer också, går mycket fortare.
Det brukar jag göra!
Har även den där fjärrkontrollen, men har inte riktigt provat den, då det var slut på batterierna, men det har jag satt i fräscha nu.

Har inte fyllt mer än 3ggr på 8000 mil […]

Sälj som skrotbil och köp en annan. F&ou[…]

Lackade plastdetaljer

Om det är 1k bättringsfärg brukar d[…]

Motorproblem

Nu koderna avlästa med följande resultat[…]