- ons 22 jul 2015, 07:41
Har levt med min bil ca. 8 månader nu, och är i stort sett nöjd, men det finns vissa saker som man borde tänkt på!
+Rolig att köra
+Räcker till storleksmässigt för dom flesta
+Premium Sound stereon
Sen kommer några grejer som jag är mindre nöjd med (inte bilens fel, utan det är jag som borde valt annorlunda)
-Borde valt automatlåda. Den manuella är bra, men automat hade varit att föredra. Miss av mig.
-Skriva in adresser i navigatorn är lite omständligt.
-D2-motorn. Den räcker till för mig, men med facit i hand så skulle man ha gått på en D3, särskilt när man hade en V50 2,0D tidigare.
-Färgen, Ember svart är fin när den är ren, men hur ofta är den det? Skulle försökt att hitta en Seashell beige?
-Variabel hastighetsberoende servo. Inget att skriva hem om.
-Takluckan som brusar alldeles för mycket. Går bara att ha öppen i bakkant. Måste bero på takvinkeln eller nåt?
-Start/stopp. Är irriterande, bara nåt för tillverkaren att få ner förbrukningen med, helt onödigt för dom flesta!
Man lär sig så länge man lever, får väl rätta till det vid nästa bilbyte.
+Rolig att köra
+Räcker till storleksmässigt för dom flesta
+Premium Sound stereon
Sen kommer några grejer som jag är mindre nöjd med (inte bilens fel, utan det är jag som borde valt annorlunda)
-Borde valt automatlåda. Den manuella är bra, men automat hade varit att föredra. Miss av mig.
-Skriva in adresser i navigatorn är lite omständligt.
-D2-motorn. Den räcker till för mig, men med facit i hand så skulle man ha gått på en D3, särskilt när man hade en V50 2,0D tidigare.
-Färgen, Ember svart är fin när den är ren, men hur ofta är den det? Skulle försökt att hitta en Seashell beige?
-Variabel hastighetsberoende servo. Inget att skriva hem om.
-Takluckan som brusar alldeles för mycket. Går bara att ha öppen i bakkant. Måste bero på takvinkeln eller nåt?
-Start/stopp. Är irriterande, bara nåt för tillverkaren att få ner förbrukningen med, helt onödigt för dom flesta!
Man lär sig så länge man lever, får väl rätta till det vid nästa bilbyte.