Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har köpt en beg bil med volvo on call från Bilia. När vi skulle koppla in det med säljaren, fungerade inte sista steget (steg 5 i appen) När man ska koppla ihop det med bilen när man sitter i den. Han sa då att det berodde på att Volvo on call var nere just då. Har försökt idag igen men fastnar hela tiden på steg 5 när den söker efter ihopkoppling med bilen, jag sitter i förarsätet.

Är det något jag missat eller är det för att volvo on call fort är nere? Bluetooth funk fungerar i övrigt. Har fått ID och pinkod så jag ska ha allt.

Hmm?
Mrmuscle skrev:Hej!
Har köpt en beg bil med volvo on call från Bilia. När vi skulle koppla in det med säljaren, fungerade inte sista steget (steg 5 i appen) När man ska koppla ihop det med bilen när man sitter i den. Han sa då att det berodde på att Volvo on call var nere just då. Har försökt idag igen men fastnar hela tiden på steg 5 när den söker efter ihopkoppling med bilen, jag sitter i förarsätet.

Är det något jag missat eller är det för att volvo on call fort är nere? Bluetooth funk fungerar i övrigt. Har fått ID och pinkod så jag ska ha allt.

Hmm?
Kollade nyss (14:37) via min app i mobilen, och den verkar inte funka som den ska. Så något fel är det.
spaceuser skrev:
Mrmuscle skrev:Hej!

Hmm?
Kollade nyss (14:37) via min app i mobilen, och den verkar inte funka som den ska. Så något fel är det.
Är uppe tidigt denna lördagsmorgon, och provade nyss, och nu verkar det funka igen.
Går man inte under inställningar volvo on call i bilen så står det "aktivera volvo on call abonnemang" och man måste då trycka in en aktiverinskod.

Måste man göra det för att para ihop appen med bilen?

Jag har bara pinkod och inlogg och lösen till appen.
Mrmuscle skrev:Går man inte under inställningar volvo on call i bilen så står det "aktivera volvo on call abonnemang" och man måste då trycka in en aktiverinskod.

Måste man göra det för att para ihop appen med bilen?

Jag har bara pinkod och inlogg och lösen till appen.
Nej , aktiveringskoden skall du inte använda

Följ instuktionerna i länken nedan och ha inget "eget" simkort i bilen under parningen.

http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 516282a314
Fungerar fortfarande inte. Har dubbelkollat det ni sagt. Jag tror dock inte dem hunnit registrera om det på mig eller nåt eftersom jag hämtade den i Torsdags eftermiddag, dag innan midsommarafton och långledigt...... Ska ringa på Volvo och kolla...
Volvo V50 "Mr White"

Hallå! Tack för kommentarer uppskattar […]

Har inte fyllt mer än 3ggr på 8000 mil […]

Sälj som skrotbil och köp en annan. F&ou[…]

Lackade plastdetaljer

Om det är 1k bättringsfärg brukar d[…]