Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare! Detta blir mitt allra första inlägg här.

Det är så att jag har en Volvo XC60 D4 Awd - 2013
Oturligt nog (kanske man kan se det som) så köpte jag bilen helt ny, några månader efter släpps de nya versionerna av bilen (tack försäljaren för den uppysningen I guess).

Hur som haver är jag en riktigt teknik kille, och såg att de nyare modellerna har touchskärm med spotify, webbläsare och en massa annat fränt, samt att kartorna inte längre verkar uppgraderas till min modell (ganska dåligt med tanke på priset om detta nu stämmer)

Jag läser på volvocars att man kan montera sensus touch eller vad det nu heter, men det står endast om bla bla bla, ch nummer hit och dit och jag fattar ärligt inte ett sk*t.

Någon som kan hjälpa mig?

Har 7 tums skärmen med high performance sound - fick bilen så inget alls utbytt där.

Går det att fixa det nya systemet?
Finns det något sätt att fixa det själv/billigare (utan touch kanske?). Vill helst ha spotify och webbläsar grejorna samt uppdaterade kartor/navigationssystem iom att jag bilar genom europa varje år (har tyvärr hänt att vägarna i vissa länder inte ändrats alls mellan två uppdateringar på kartorna medan vägarna sett ut så i mer än 1 år)...vad jag menar med det är att jag tex Kört bil i albanien en sommar, där en ny stor rondell fanns där en sommar 2013 (den är viktig då den delar på vägen så man åker vidare mot ett annat land eller ej helt enkelt), fick sedan hem uppdatering till kartorna (4 dvd ugh... så stenålder) minns inte riktigt när dock men ett par månader efter, och sommaren därpå med mina nya kartor åkte jag samma väg och inte fanns den rondellen eller de nya vägarna med denna gång heller :/

Aja blev lite off-topic.

Men uppskattar all hjälp jag kan få!
På din bil kan du troligtvis montera sensus connected touch. Kostar mellan 12-15000 skulle jag tro beroende på om du ska ha den med navigation eller ej. Dom nyare bilarna har inte touch skärm. Dom har något som heter sensus connected. En uppdaterad multimedia mot din, den har inte Spotify men den har en del appar som du idag saknar. Väljer du att installera connected touch så får du bla Spotify. Det du bör tänka på som är en mer kostnad är att du bör skaffa någon form av bredbands sticka också. Detta för att slippa strula med att dela ut internet från din tel varje gång du sätter dig i bilen. Modulen för connected touch har usb uttag så man kan köpa en usb sticka och montera. Då kan man också använda bilen som en wifi hotspot så andra i bilen kan använda en platta eller liknande

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]