Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Hur får man ett bra resultat med bättringsfärgen? Har en liten repa som skall lagas. Är det bara på me färgen, dutta lite med "dynan" och sen på med lackfärgen?
av specos
Se till att det är rengjort ordentligt. Sedan brukar jag ta penseln och dutta på väldigt försiktigt (sitter det på ett ställe som inte syns tar jag lite tjockare). Sedan brukar jag vänta några minuter. Därefter halar jag fram en fuktig disktrasa (en sån där tunn sladdrig sak, alltså ingen wettex) och drar försiktigt, nästan inget tryck, på det jag målat. På det viset får jag bort överflödet. Brukar bli rätt bra faktiskt. Volvos färger är lättare än många andras.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Försöker i möjligaste mån skippa deras pensel och använda mig av en trätandpetare istället. Tycker iaf att det är lättare att få det bra då
av III
Jag köpte en jättetunn pensel i en hobbyaffär och sen bättringsfärg på sprayburk. Sprayade lite i en kork och använde den som färgburk. Sprayfärgen är tunnare och med liten pensel kan man försiktigt pensla smårepor och stenskott. Polerar sedan över detta.

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]

Infästning till insynsskydd sökes

Hej Ska sälja insynsskyddet och kom på […]

Har du någon koll på i vilken ordnin[…]