Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC70 SPORT ska ha hårdare dämpare o krängningshämmare mer likt det som är standard på V60 CC så de är nog rätt så likvärdiga Däremot en Summum XC70 är mjukare o har bättre komfort med mer gungig mjukare gång än V60 CC o XC70 Sport
Jag hade nog haft svårt att välja, men nog hamnat på en v60 ändå till slut. Har du tur kan det komma nya 4cyl/8-stegad/awd drivlina i höst, konstigare saker har hänt.
Tror absolut att v60 kommer i det utförandet innan det blir ny modell, det är för lång tid kvar för att volvo låter den harva runt på fiskebåtsdieseln med tillhörande låda. Möjligen att t6 awd blir enda 4-cyl drivlinan men det tror jag inte.
Ang storleken så tyckte jag v60 verkade minimal i bagageutrymmet, ända tills jag lastade in sommarens semesterutrustning igår. (Hade v70 förra året) var nästan ingen skillnad, blev väldigt överraskad, det upplevs som mycket mindre. Dock lastar jag bara så jag kan dra ut insynsskyddet, men ändå. Då finns det inte många fördelar kvar till xc70. Skulle vara för de med typ hundbur etc där takhöjden är intressant.

Istället för polering och lackskydd va[…]

Verkstadsbesök idag. Det som påstå[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Borde inte spela någon roll var du tar jord […]

Fick pris på byte av batteri för total[…]