Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ronno
Jaha, då har man äntligen klarat av jungfrufärden med denna fantastiska bil. Den lever verkligen upp till mina högt ställda förväntningar och det är en njutning varje gång att sätta sig bakom ratten! Jag har kört 35 mil hittills och var nyfiken på vad min blandade körning med en hel del köer och relativt korta körsträckor resulterade i "in real life": 0,78 L/m! (enligt mätare 0,83) Jag känner mig nöjd med det resultatet och ser med spänning fram emot förbrukningssiffrorna vid lite längre körningar... :D
Bilagor
minNyaFinaBil.jpg
minNyaFinaBil.jpg (407.47 KiB) Visad 2264 gånger
Användarvisningsbild
av ronno
Wibbe1974 skrev:Grattis till nya bilen. Jag väntar otåligt på min jungfrufärd!
0,78 låter helt ok. Är det inte så att den kommer sänkas när bilen är inkörd?

/Stefan
Tack Stefan. Du har verkligen något att se fram emot! Jo, förbrukningen kanske går ner en smula men jag tror inte det blir något dramatiskt. 0,78 de första trevande milen i stockholmstrafik med rusning var ändå lite bättre än förväntat
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag kan komma på minst 100 fantastiska saker med xc60, och du tar upp bränsleförbrukningen, som ju bara är en ekonomisk parameter....

Grattis till bilen!
av tunnis
Första gången jag hör att färddator visar högre förbrukning än vid pump :wink:
Grattis till en XC60, en riktig kanonkärra.
Ja man tvivlar på att det blev rätt om färddatorn har visat mer... bra om Volvo har jobbat p drivlinan för dieselfemman med AWD och 6-stegsautomat brukar vara ganska törstig....
Användarvisningsbild
av ronno
Haha, du har så rätt Martin, det finns minst hundra fantastiska saker med XC 60 och bensinförbrukningen på en så pass stor bil med fyrhjulsdrift verkar vara en av dem.
Snittförbrukningen på VoC var vid tankningstillfället 0,83, Jag har kört bilen 35 mil och tankade 27,3 liter, Voilá - 0,78!! :wink:
ronno skrev:H0 och bensinförbrukningen på en så pass stor bil med fyrhjulsdrift verkar vara en av dem.
:
Bensinförbrukningen brukar vara extremt låg på Dieselbilar :-O) :-O) :-O)

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]