Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Urkel
Som rubriken lyder, någon som provkört den? Hur kändes den i såfall? Antar att den är sällsynt än så länge.
Användarvisningsbild
av flanders88
Jag har haft förmånen att låna med den under en helg, en S60 manuell.
Gick förvånansvärt bra, men självklart inte lika bra som en VEA T5.
Var faktiskt lite sugen på att beställa den själv eftersom den går att få som manuell, men det som gjorde att jag tog en D4 istället var att vridmomentet är ju självklart bättre i en diesel. (280Nm vs. 400Nm)
T4 kräver lite mer varv om man ska köra om, men kommer man bara upp i det så sticker den rätt bra.
Motorn går väldigt fint och har en förvånansvärt låg förbrukning även i verklig körning.
Så om ni är sugna på en Volvo med VEA bensin (VEP) och manuell så kan jag verkligen rekommendera T4.
Om ni är ute efter automat så kom ihåg att T4 har den sexväxlade automatlådan till skillnad från T5 som har den åttaväxlade.
av AndreasCS
Hej!
Jag plockade för mindre än en vecka sedan ut vår nya V70 T4 Classic auto. Har startat en tråd i V70 kategorin där jag har skrivit och kommer fortsätta skriva om framförallt drivlinan. Inte samma chassi förstås men nått intressant kanske dyker upp där.

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]