Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mrpandy
matte25 skrev:Tjena,

Går i tankarna att skaffa en ny Xc60 D4 Fwd Summum -15.
Bilen i fråga är med manuelll låda med bl.a. Panoramataket och 20" aviator (enligt eget tycke ett givet val).
0 mil på mätaren och 3 års fri service.
Nu till fundering:
Är ni nöjda med er bil?
Vad ligger förbrukningen på?
Kör mestadels pendling 10-15 mil dagligen med 45 minuters parkering på Essingeleden varje dag.
Har fått ett pris på 210k med min S60 i inbyte.
Köra eller inte?
Dela med er av era erfarenheter om bilen.

Mvh/matte25
Hej!
Vi har haft vår XC60 D4 VEA i ett år och kört 2400 mil. Vi har även manuell låda och panoramataket. Dock inte 20'' utan 17''. Vi är mycket nöjda med bilen, tycker att den går riktigt bra, är tyst och bekväm. Vi bilade ner till Italien i somras och vi kanske låg runt 0,65-0,70 genom Europa. När vi kör här hemma landsväg med lite kökörning och rödljus ligger vi på runt 0,61. Tycker det är riktigt bra för en sådan stor bil.

Du kommer bli nöjd med ett byte.

/Anders
av matte25
valln skrev:Du lär ju få den dubbla milkostnaden jämfört med din befintliga s60, men pengar är väl ingen begränsning :wink: .
Haha 0,60 ligger man allt som oftast på.
Så dubbla är väl inte aktuellt? ;)
av valln
För mig består milkostnaden av värdeminskning, service, rep, däck, kapitalkostnad, försäkring, skatt.... :wink:
Inderikt betalar du detta även på en tjänstebil.
Den rörliga driftkostnaden per mil är ju i princip för många bara bränslekostnad och slitage sommardäck beroende på hur man räknar.
Däremot när man väl har köpt bilen är det bara nästan bränsle och ju mera man kör per år desto bättre kalkyl! :D
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Känns det rätt så köp! :D

Man lever en gång!! Helt underbart med ny bil! :-)-)

Har kört 3600 mil med min MY15 XC60 Black-R (dock D5 aut) och den rullar på helt fantastiskt bra!
av matte25
XC90_Executive skrev:Känns det rätt så köp! :D

Man lever en gång!! Helt underbart med ny bil! :-)-)

Har kört 3600 mil med min MY15 XC60 Black-R (dock D5 aut) och den rullar på helt fantastiskt bra!
Stort tack för svar, det lutar åt att de blir affär i helgen :)
Jag har fått ett pris på 280 emellan, då en d4 summum Pro E-15 (man.låda) sprillans ny.
Får även 20" aviator och tonade rutor och då ingår även 17" vinterhjul samt 3 års fri service.
Känns som en hyffsad deal eller vad säger ni?
Finns det något känt problem med denna modell som jag kan ha missat? :)

Tacksam för svar :)
av para
210 imellan var det först, nu 280? Vad får du mer för de 70?
av matte25
para skrev:210 imellan var det först, nu 280? Vad får du mer för de 70?
280 gäller, jag vetefan vart jag fick 210 ifrån. Antar att de var en önsketanke haha. Rättar direkt!
Användarvisningsbild
av MostlyInept
Se till att få på Driver support! Du kommer att gilla den adaptiva farhållaren även med manuell låda och de adaptiva lysena är fantastiska, att kunna ha på helljus i kanten även vid möte är super. När man backar ut ur en parkeringsficka och det kommer en bil farande bakom som så ofta så piper bilen vilket är jättesköt då sidosikten bakåt när det gäller att se låga bilar är lite sämre på XC60 mot en "vanlig" Volvo.

Fick min nya XC60 i september och är supernöjd har dock den gamla motorn med AWD, ungarna framför allt den stora älskar att kunna se ut på ett helt annat sätt än vad han gjorde i vår v50.

Lycka till med köpet och hoppas att du gillar din nya bil lika mycket som vi gör!

/Anders
Varför byta? XC60

Ska du ha den mer skålade stolen så &a[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]