Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag ville prova hur DAC fungerade men har aldrig fått upp det :) Jag provade att köra osymmetrisk och lite vingligt en längre sträcka, ingenting hände :) Antingen är systemet för smart, eller så fungerar det inte som jag trodde :)

Någon som fått upp varningen från detta och vad exakt händer?
volvobrasse skrev:Jag ville prova hur DAC fungerade men har aldrig fått upp det :) Jag provade att köra osymmetrisk och lite vingligt en längre sträcka, ingenting hände :) Antingen är systemet för smart, eller så fungerar det inte som jag trodde :)

Någon som fått upp varningen från detta och vad exakt händer?
Jag provade att släppa ratten och glida lite sakta över linjen några ggr och då tändes den tillsammans med en ljudsignal annars inget speciellt. Om du styr över linjen tror jag inte det händer något utan det är nog mer om du glider över linjen utan att göra någon rattrörelse.
Angående RSI så ja, det ingår i Driver Alert. Driver Support paketet inkluderar Driver Alert, men Driver Alert kan beställas separat. Tror däremot inte Driver Alert ingår i något annat paket eller utrustningsnivå, så man måste göra ett aktivt val för att få det.

Angående DAC så dyker varningen upp om man kör länge utan avbrott. Minns inte exakt, men typiskt så kommer kaffekoppen upp efter ett par tre timmar på väg till/från fjällen. Har aldrig lyckats provocera fram det däremot, alla varningar har varit relevanta påminnelser om att jag borde stanna.
Frugan har blivit bjuden på kaffe av bilen inom en mil när hon varit väl disträ... Rätt illa tror jag.
Varför byta? XC60

Ska du ha den mer skålade stolen så &a[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]