Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoatlantic
Nogen som vet hva problemet kan vära her? Kom under start av bilen. Er på sjøen, så Fruan må kjøra bilen på verksted i morgon. Resette car settings kansje?
Parkeringsljuset er ok, bilen er parkerad där.
S60/T3/2015 2.5 månader gammel.
Bilagor
image.jpg
image.jpg (109.04 KiB) Visad 339 gånger
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Jag fick upp en rad konstiga felmeddelanden när min bil var runt 1 månad gammal. Tydligen är det normalt när bilen är ny:) Exempelvis fick jag Service Volvo on call erfodras samt ABL ljus ur funktion.
av Volvoatlantic
volvobrasse skrev:Jag fick upp en rad konstiga felmeddelanden när min bil var runt 1 månad gammal. Tydligen är det normalt när bilen är ny:) Exempelvis fick jag Service Volvo on call erfodras samt ABL ljus ur funktion.
Hur fick du det vekk, service?
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Volvoatlantic skrev:
volvobrasse skrev:Jag fick upp en rad konstiga felmeddelanden när min bil var runt 1 månad gammal. Tydligen är det normalt när bilen är ny:) Exempelvis fick jag Service Volvo on call erfodras samt ABL ljus ur funktion.
Hur fick du det vekk, service?
Det försvann vid omstart av bilen. Är meddelandet konstant?
Användarvisningsbild
av bjornw
SRS fel brukar inte försvinna vid omstart eller liknande. Högre kontroll/krav på dem och måste resetas. De brukar inte heller dyka upp utan anledning, sitter på ett eget nätverk som inte störs av annat. Verkstan kan se vilken komponent som felat och troligen byter de den. De borde iaf göra det och inte chansa på att den funkar. Om det är en krockkudde vore jag iaf väldigt mån om att få den bytt.
Är det nyckelvredet för att stänga av kudden fram kan man testa att rensa felkoden.
Varför byta? XC60

Ska du ha den mer skålade stolen så &a[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]